Jag har ju fipplat med ett arduino baserat styrsystem för dylikt, och nu var det kanske dags att låta det verka i praktiken.
Alla forumister gillar ju prydliga och väl anpassade byggsatser, där alla delar ingår.
Nu finns det ganska få sådana och dom som finns är rätt dyra, därför gjorde jag en egen

Notera särskilt de frästa delarna med de försänkta muttrarna och centreringen för motorn.
Skall erkänna att jag är lite stolt för jag kunde trycka ihop alla delar och ruska på skrotet utan att det föll isär. Enorm passning

15 mm Alu. fyrkant
5mm skyltplast
1000 K/V motorer 8X4X3 proppar
M4 skruv (skall bytas mot insex)
Total vikt med batteri och totti= 690 g
Kåpan plockad från en Deltaco USB hub.
Då kan batteriet leverera 45A och jag har 44 som max behov på motorerna, vilket innebär att jag kanske måste i med ett fetare batteri och då blir det ca 50g till.
Nu återstår att plocka isär skiten igen och förse den med elektroniken.
Som jag sa tidigare har jag ju färdigt styrsystem.
Prototypkortet i denna tråd får tjänstgöra så länge http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=47978
Det finns en optimistisk tanke att pilla lite i helgen, men att färdigställa UV-boxen (blir egen projekt tråd) har prioritet, så det hela bygger på att jag skall få
något slags energi ryck.
Undrar om fler än jag börjar känna av den långa vintern.
Man har fan ingen energi kvar alls efter jobbet nu. Till och med det roliga blir en börda

Postar vidare vid nästa framsteg.