Nä, bara 35000m2 och det ligger på en höjd med fria åkrar runt om så jag har inte sett några på tomten, men rätt ofta så har jag blivit tvungen att väja eller tokbromsa, det är bara en tidsfråga innan det smäller.
Så snälla utrota skiten, och det fort.
Foderautomat för flytande lockmedel
-
Re: Foderautomat för flytande lockmedel
japp, vi är inte alls avundsjuka
säg bara till så kommer vi ett helt lass och leker terminator

säg bara till så kommer vi ett helt lass och leker terminator

Hmm 24volt?
då borde det gå och hitta någon magnetventil och bara dumpa vätskan under tunnan?
Låt oss säga att man använder en ovan nämnd timer och ställer att den tex skall larma vid tors kl 16.
Och sedan kopplar man upp en magnetventil till timern och använder sig av två bilbatteri så man får 24volt, hur bygger jag ett relä så jag kan kontrollera tiden magnetventilen är öppen?
Mvh//R
då borde det gå och hitta någon magnetventil och bara dumpa vätskan under tunnan?
Låt oss säga att man använder en ovan nämnd timer och ställer att den tex skall larma vid tors kl 16.
Och sedan kopplar man upp en magnetventil till timern och använder sig av två bilbatteri så man får 24volt, hur bygger jag ett relä så jag kan kontrollera tiden magnetventilen är öppen?
Mvh//R
i classes timer så finns det ett 10A relä på 24v som funkar rakt av , bara koppla in sig rätt på trådarna