oj.. är det så dyrt att bygga en liten funktionIcecap skrev:Att göra själva funktionen är inget större problem, kruxet är att det tar sin lilla tid att hitta fram komponenterna, löda ihop det hela, testa det och om man använder en analog lösning ska det trimmas in, blir det en µC-lösning ska det programmeras lite.
Skulle tro att man kan knåpa ihop funktionen på runt 5-6 timmar inkl. test och lite programmering eller justering, på den tid ska man sedan jobba ganska fokuserat. Då är det en one-of lösning på experimentkort, bara ett kretskort med lite ledningar stickande ut.
Räkna med runt 1.000:-/timman, alltså hamnar den på runt 5.000-6.000 kr, då kunde jag vara snäll att kasta in komponenterna med i priset, de är ju ändå bara gruset bredvid det som kostar.
Till detta kommer momsen om tillverkaren har företag...
Så det är fullt möjligt att få någon att fixa det åt TS, jag har dock en känsla av att TS inte riktig har detta budget...

Det låter som att man har en extremt bra förutsättning att kunna massor om elektronik.. iallafall ur ekonomisk synpunkt.. Jag kan bara massor om vanlig bilteknik så jag sparar ju pengar där.. Men det verkar ju vara en droppe i havet mot vad man sparar på elektronik kunskap