Jag har testat att sedan koppla ur den och koppla in den igen. Och då kommer den upp i enhetshanteraren igen men då får jag istället felmeddelandet "PK2Error0009: Write failure (GetLastError = Åtgärden har slutförts.)".
Jag använder Windows 7 64bit. Och jag har läst att man då måste installera drivrutinerna som ligger MPlab mappen. Men problemet är att om jag väljer "uppdatera drivrutin" i enhetshanteraren och sedan manuellt väljer den mappen där drivrutinerna för 64bit finns så säger enhetshanteraren: "De bästa drivrutinerna för enheten är redan installerade"
Så det går alltså inte att installera de drivrutinerna heller.
Finns det möjligtvis något annat sätt att tvinga in de drivrutinerna i datorn eller finns någon annan lösning?
Känns lite jobbigt att man snart måste parallellköra Windows 7, Windows XP och Linux för att allt ska fungera...
Tack på förhand!
EDIT: Sen undrar jag även om jag varit skitkorkad som köpte Debug versionen där man får med enn 44-pinnars PIC istället för 16? Tänkte mest på om jag kommer att få det mycket svårare att lära mig detta nu?

(har dock skaffat mig en ganska all-täckande bok också som förhoppningsvis skall underlätta inlärningen)
/Jimmy