Mitt hemmabygge [Pan & Tilt CAM]
OUTA=%1001 gissar jag ska vara OUTA=%10010000 för att motor två ska röra sig, altså lägg till fyra 0000 på slutet av varje OUTA instruktion. Detta flyttar vilka pinnar du använder, och tittar man på vilka pinnar du sätter som utgångar borde det fixa det hela...
(Resultatet blir altså att du använder de fyra höga pinnarna på A porten för den andra motorn)
(Resultatet blir altså att du använder de fyra höga pinnarna på A porten för den andra motorn)
Jag tänkte att att variabeln x efter fösta for lopen förmodligen redan är 50 när den går in i nästa for loop. Därför tänkte jag att Logan kanske skulle ha den oanvända y variabeln där, det ser ut att bli fel. (men jag vet inte ens vad det är för språk, kan bara c)Nutrino skrev:Det skulle väll inte spela någon roll vilken variabel som han har använt. Det borde vara fel ut pinnar då. Annars borde x och y göra samma rörelse om det var variabeln som var fel.
/ Svante
- EagleSpirit
- Kontakt:
Testat att byta plats på motorerna? dvs sätta "theta" motorn på dom utgångar som "phi" motorn sitter på.
Testa att försöka få båda att snurra samtidigt genom att skriva t.ex. 1001 1001 istället för 1001 0000 eller 0000 1001. Då borde det inte vara några problem med var 0orna ska sitta utan då är det hårdvaruproblem eller att BS in klarar strömmen.
Testa att försöka få båda att snurra samtidigt genom att skriva t.ex. 1001 1001 istället för 1001 0000 eller 0000 1001. Då borde det inte vara några problem med var 0orna ska sitta utan då är det hårdvaruproblem eller att BS in klarar strömmen.