Även om jag är långt mycket yngre än flera stycken på forumet, vad jag fått känslan av hur som

Eftersom jag "fortfarande" tyvärr jobbar natt och går ut en del där det är rätt mörkt så tänkte jag att det kunde vara bra med en ficklampa som är rätt så stark,
men inte kostar som en porsche..
Sitter och kollar bland annat på DX men det finns så mycket information, fast ändå så lite och väldigt mycket ofullständig information speciellt på DX..
Vad är det man ska leta efter?
- Lumen
Bör väl vara så hög som möjligt, då borde det väl vara ljust? Vad ska man satsa på, på ett ungefär.. 200, 500, 1000, 2000?
- Watt
Bör man tänka på det på något sätt? Menar att om man tittar på energilampor som exempel så ligger de på 7W som motsvarar 40W från vanlig lampa i ljusstyrka..!?

Men de kanske bara helt enkelt lyckats ge samma ljusstyrka med mindre effektåtgång? För ju högre Watt desto varmare blir ju ficklampan, i långa loppet alltså..
Lampan drar väl mer ström då också förstås, så lite viktigt kanske att titta på det? Ska det vara så lågt som möjligt då kanske?
- LED, HID? m.m.
Finns ju ett par olika varianter..
- Batterier
Någon typ av batteri som är bättre och står ut mer bland andra?
- Candela
Detta värde var länge sen jag såg på ficklampor, används det inte längre eller? Är det lumen som gäller nu eller något annat?
- Färg temperatur
Vilken temperatur ska det vara på lampan, det är väl visserligen smaksak, vissa vill ju ha det gulare, vissa blåare.. Men om man bara vill ha det behagligt,
jag funderar för mig själv, jag vill nog ha lite mer åt det gulare hållet, vitt fungerar rätt bra om det inte blir för starkt, men blått har jag tröttnat på

Mellan 4000-5000K borde väl passa då? Finns det ens att få, för "normala" pengar? De flesta lampor jag sett ligger på 6500K..
Kan ju vara bra att samla all expertis om ficklampor på ett ställe som sedan kan läggas in i Wikin och som är sökbart här på forumet..
Tackar på förhand för all hjälp!