Inspirerad av alla flygbyggen blev en annan ju också inspirerad att bygga ett depronflyg. Riktigt kul att ut och flyga med dem en fin eftermiddag. Brukar gå rätt så skapligt också om man får dem bra.
Det jag fick tag på i denna lilla stan var bara 6 mm depron, men det blir ju stabilt om inte annat hehe. Efter 15 butiker, 14 nej fick jag också tag på lim för depron, det fånigaste var ju att teknikmagasinet hade det såklart. Hmm...
Skissade upp några delar på papper, men gjort några direkt på depronet också.
Till drivningen har jag köpt ett begagnat plan som jag ska plocka ut motor, servo, mottagare, sändare och batteri så länge. Ska ta och beställa lipo, borstlös motor, ESC osv längre fram när jag känner jag vill flyga mycket. Det jag har nu är en borstad motor med NiMh-batteri. Det går helt enkelt duga så länge. Vill inte lägga ner för mycket pengar i onödan.
Kommer att använda 3 st miniservon, kanske ska sätta in ett fjärde sen men det får gå så länge iaf.
Sändaren är en 4-kanals med en 6-kanals mottagare.
Skurit ut depronet med mattkniv och en stadig hand, gått åt ett paket plåster än så länge också. Ajj... MÅnga säger man ska ha en stållinjal men jag tycker det går rätt bra med en tumstock och en stadig hand samt bra underlag.
Har också börjat limma ihop bitarna samt roder med vingarna och börjat slipa fram lite former på vingar och kroppen.
Har inte bestämt mig riktigt än vart jag skas sätta vingarna. Om de ska vara en högvingad, lågvingad eller om jag ska sätta dem i mitten på planet. Kom gärna med förslag på vart ni tycker de ska sitta. Kom också gärna med kritik och tips på vad som bör förbättras eller ändras....
Nåja, inte så mycket att orda om egentligen, här är lite byggbilder än så länge:

Så långt har jag kommit än så länge. Nu måste limmet torka lite så allt sitter bra på plats.... Fler bilder kommer i helgen såklart.