Sånahär frågar ju folk efter hela tiden och det verkar aldrig vara någon som faktist vet vart dom finns eller vad dom kostar. De finns i andra storlekar också och kostar mellan $.73 och $1.07. Länk till webshopen.
EDIT: Folk verkar ha svårt att se vad det är så jag postar en annan bild:
Liknande finns på Futurlec, jag blev också glad när jag hittade dem Dock lite mindre glad när jag testade dem... Funkade inte särskilt bra. Kanske hade lite för tjock kabel visserligen.
Hmm.. är du säker? För många har klagat på att ELFA inte har den modellen, men de har en annan som man får modifiera med en vass kniv för att få en liknande kontakt
Iofs så var det väl typ förra milleniet man slutade med sådana sladdar? De enda jag har sätt är de som hängt kvar från den tiden. Dessutom är det ju lite småpill att återanvända kontakterna. trodde inte ens det gick.
Blev också glad när jag hittade dessa på futurlec, har använt många från slaktade datorer innan
Men är det nån som sett "hus" med bara en pol? Jag har skalat ner tvåpoliga med kniv för att få enpoliga till "flying leads" som man kan sätta dit i valfri ordning på headers (till programmeringskablar etc.)
Nä.. jag är tillräckligt nöjd med att ens ha hittat kontakterna Men jag vet att det finns andra kontakter som inte har något plasthus som man crimper på direkt på sladden. De är också ganska smidiga för typ programmerare. Jag vet iofs inte vart man får tag i dom (har inte ens letat) eller om det går att crimpa med en vanlig tång.
EDIT: cyr, du måste vara segast i världen på att svara på PM