Jo, jag har funderat på det med, men jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska förstärka hela ramen genom att lägga en till balk ovan för dom två långa, och gör jag det så kan jag förstärka axlarna för framhjulen på ett annat sätt, har bara inte bestämt mig. Jag vet ju inte hur stor jag kan bygga flaket exakt. Klart det går att mäta vad som får plats och sedan räkna på ett ungefär hur tung pelletsen kommer att vara.
Se min enkla bild, översta bilden, sträck med blåfärg ett sätt att förstärka, det borde räcka. (?)
Bild 2 är hela konstruktionen förstärkt och axlarna fram kan jag förstärka på ett kraftfullare sätt om hela ramen blir högre så att säga.
Testade att sätta mig på minidumpern (eller vad man ska kalla den) och sedan hade jag den stora balken som syns på bilden framför backdäcket för att se om motorn inte skulle orka hålla igång hjulet. Men det var inga problem, hjulet spann fast jag satt där på med mina 80+ kilon.

..... så det är lugnt, momentet och kraften finns, så den kommer orka fram fast jag lastar den med över 100 kg, utan problem. yes!
Har precis fixat styrningen, även den vart riktigt stark, inga problem att styra när jag sitter på framdelen med betong som underlag.
Bilder kommer snart