Idag går den på Win95 och har faktiskt gått hyggligt men det är dags att göra en ominstallation på den och win 95 igen är tungrott eftersom jag inte har kvar nån sån skiva ens

Prestandan är som ni ser anmärkningsvärt låg, men kraven på burken har nästan varit obefintligt eftersom allt den ska göra är att ta emot värdena och visa en graf på dem och spara dem i en textfil ner på ett monterat CF kort. Anledningen till att jag vill använda just den här atorn är att den får plats i skåpet som delas med proppskåp osv, jag har tillgång till nyare bärbara men de är för stora för att få in där helt enkelt!
Jag var lite sugen på Linux men känner att jag inte klarar mig utan ett grafiskt interface och med tanke på detta så ströks det mesta som Ubuntu osv...
Nån som kan tipsa på bra alternativ? Windos som Linux...
Några "bra att veta"
Serieport, parallellport, CF kortläsare, mus och tangentbord är det som finns, allt annat kan man räkna bort

Eventuellt så kanske jag kan få lite mer minne i den, det kan vara så att vi har kvar urgammla delar från makinanslutna PC som sparades för att man inte kunde byta ut dem mot snabbare PC för programmen inte var skriva för andra hastigheter på prossessorn