Jag håller på med en design i EAGLE och har lite strul med att få till polygon/fills med thermal reliefs på ett bra sätt. Vad jag förstår så är det bredden på "linjen" man ritar polygonen med som bestämmer bredden på thermal relief'en. Problemet är att om jag ritar polygonen med en bredd lagom för reliefen så "kommer den inte åt" vissa områden.... En bild säger mer än tusen ord:

Polygonen runt mellersta benet här är ritad med en bredd av 0.4mm vilket gör att den "täcker in" padden på ett bra sätt men också att anslutningarna TILL padden bara är 0.4mm breda.
Polygonen runt det övre benet är ritad med en bredd av 1.4mm vilket i det här fallet "känns" bättre för själva anslutningen till padden (även om just 1.4 kanske är onödgt brett men det visar problemet) men som synes så fixar den då inte att "täcka in" padden vilket den gör med en smalare "linjebredd". Dessutom ser det för jävligt ut....
Är det någon som har nått bra tips på hur man fixar detta på bästa sätt. Alltså rita polygonen med en smal linjebredd men ändå få breda "tracks" till thermal relief'n.
Tack på förhand.
/Henrik.