"var den trasig eller stadgade du upp bandet lite bättre?"
Om jag säger såhär, den var av märket Meec Tools och var köpt på Jula...
Jag har köpt hyftsat mycket grejer av det märket och det är i princip alltid extremt slarvigt ihopsatt.
Då hade jag tanken att jag ville få ihop en lagom maskinsamling till så billiga pengar som möjligt, men det ångrar jag nu...
På cirkelsågen hade de använt träskruv (som de tvingat i snett i hålen) och motorn satt så snett att klingan
fastande i bordet när jag försökte (det gick inte) snurra på den för hand. Det var bara att plocka isär allt
och bygga rätt. Men inte ens nu är den tillräckligt pålitlig, så jag använder den nästan aldrig...
Bandsågen var ganska ok. Det var ett lager som fattades. De andra lagrens fästen bestod i princip
bara av en tunn pinne. Ingen stabilitet eller nånting som gjorde att de hölls på plats. Den var även
duktigt felinställd och anhållets fästen var sneda, så varje gång man försökte skruva fast det i bordet
så hamnade det snett. Sågbladet verkar ha varit flitigt begagnat, för det var en sån *enorm* skillnad
när jag köpte nytt.
Nu är den modifierad. Jag är inte 100% nöjd med stabiliteten på bladet, det rör på sig lite
för mycket än så man får justera lite då och då, så det kommer blir lite fler modifieringar.
Nu var det inga direkta pengar som gick åt till modifieringarna, men tiden hade jag gärna lagt på något annat...
Så: Köpt inte Meec Tools, så länge det inte är något som inte måste bli 100% rakt eller hålla för flitig användning.
Jag köper fortfarande lite grejjer från Jula, men med tanken att det ska modifieras.

Behöver jag någon billig och bra maskin så blir det från Bauhaus. De verkar inte ha de där billiga skräpmärkena.
T.ex så köpte jag en Bosch sticksåg med lasersikte och B&D skruvdragare för en billig peng där.
on topic:
Var kommer motorn ifrån (bilderna där uppe)? Den ser så enormt bekant ut...