I Volvo 850 sitter det en termosäkring i serie med fläktmotståndet som har en elak förmåga att lösa ut. Vilket iofs säkert har att göra med att fläkten inte snurrar helt perfekt nu i "värmen", men det är något av ett känt fenomen

Om man tänker sig att man ska byta bara termosäkringen kan det vara bra att förstå vad det står på det. Och google är inte speciellt hjälpsamt

Utseende:
Röd metallkropp diameter 4mm.
Längd 14 mm med svart "plastpil" i ena sidan.
Den är märkt:
216KR1
7103
Gissar helt vilt att 7103 ska tolkas bland annat som att säkringen skall bryta vid 103 grader. Men då jag inte har något som helst som stödjer den teorin tänkte jag kolla med den allmänna visdomen på forumet:
Vad är det för något som sitter där?

Vore ett trivsamt litet projekt att byta ut hela motståndet mot en PWM-styrning med det får blir när det är varmare ute
