Pimp My v70 -- Styling (Squiz3r's bil)

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Re: Pimp My v70 -- Styling (Squiz3r's bil)

Inlägg av AndLi »

Jag håller helt med Pejlaren. Ingen av mina tidigare bruksbilar slår Fronteran som vinterbil (och släpvagnsdragare)
(Volvo 240,740,850, opel Kadet,Ascona).
Valpen funkar super på vintervägar med 4wd, med rwd var den helt hopplös. (Noll och nada tyngd på bakaxeln och man sitter på framaxeln så man sitter i rotationspunkten när bak börjar sladda = dålig känsla om vad som pågår)
XC70n som jag kört lite i helgen i snön verkar väll vara okej, men svår att veta utan att provocera den lite, och det vill jag inte :)

Iof var fronteran tråkig på sommaren med friktionsvinterdäcken på, specielt i regn varma dagar var den väldigt glad för att släppa rumpan i rondeller...

Snygg klädsel, men oj så opraktisk :D
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

AndLi: XC70 är en mycket fin vinterbil, körde senast med vinterdäck utan dubbar, men så länge den inte hänger i snön på underredet går det hur fint som helst. Dock är det ju som sagt lite läskigt när den drar iväg rakt i sidled ifall man gasar lite för mycket! :shock:
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Min första fyrhjulsdrivna bil hängde jag över en snövall i en kurva första vintern just när den växlade mellan under och överstyrning när jag kopplade för det släppte i en kurva :) ..alla fyra hjulen var i luften bokstavligen.. jag fick gå hem (nån kilometer eller så), hämta en spade och sen skotta loss bilen, tog kanske en timma, sen kunde jag utan problem backa upp.

Hjälpte inte så mycket med bra dubbdäck och fyrhjulsdrift när inget hjul har kontakt med marken :D
Skriv svar