20v - 12v
- Schnegelwerfer
Detta ger alltså en effekt på runt 2W i din spänningsregulator, så du får nog skaffa en liten kylfäns.
EDIT: Menar du verkligen transformator och inte spänningssaggregat/batterieliminator? Du måste först och främst ta reda på om du har AC eller DC ut från den.
EDIT: Menar du verkligen transformator och inte spänningssaggregat/batterieliminator? Du måste först och främst ta reda på om du har AC eller DC ut från den.
Senast redigerad av Schnegelwerfer 22 april 2005, 12:00:35, redigerad totalt 1 gång.
Tycker att projektet låter lite småfarligt
570 volt är inte att leka med,fast det inte finns så mycket ström
att plocka så kan det bli ordentliga överslag om man inte isolerat
upp ordentligt.
Köp en 12 Volt DC omvandlar 2 Watt .Skippa 20 V trafon.
att plocka så kan det bli ordentliga överslag om man inte isolerat
upp ordentligt.
Köp en 12 Volt DC omvandlar 2 Watt .Skippa 20 V trafon.
Skulle vi kanske införa ett kunskaps test
Vilka djä.. Vi. Prata för dig själv.Du har inte mandat att skriva Vi
Fö idiotisk förslag .
Fö idiotisk förslag .

-
Varför skulle inte jag få ge förslag på vad vi ska göra
Du skall inte använda ordet Vi ,för du har inte mandat för det.
"Vilka djä.. Vi" brukar jag svara,du och dina löss ?
Tänk på det när du pratar och skriver i Vi form.
"Jag tycker" skall du skriva,då hade jag inte brusat upp.
Fö Oki på CE standarden då gäller 12 V DC Adapter ok 3 Watt
"Vilka djä.. Vi" brukar jag svara,du och dina löss ?
Tänk på det när du pratar och skriver i Vi form.
"Jag tycker" skall du skriva,då hade jag inte brusat upp.
Fö Oki på CE standarden då gäller 12 V DC Adapter ok 3 Watt
Senast redigerad av SvenPon 22 april 2005, 13:21:56, redigerad totalt 2 gånger.
det blev lite dålig stämning här tycker jag,
tänk bara på dom som har gått ut grundskola och gymnasium men ändå inte fått lära sig om elektronik, hur ska dom göra egentligen? ska dom gå på komvux eller köpa en korrespondenskurs från något mystiskt företag från ulan bator?
bara en tanke...
--------------------
jag trodde att transformator och eliminator var samma sak, men det är kanske helt fel?
är det inte bättre att du skriver ihop en grundkurs i elektronik som du kan lägga ut här på forumet för dom som vill lära sig, där kan du berätta om de grundläggande sambanden mellan ström spänning, resistans osv?danei skrev:tusse är ute och cyklar.
det är 0,23A som gäller.
Edit: Skulle vi kanske införa ett kunskaps test för att få komma in på forumet? Typ ström, spänning, ohms lag och liknande. Sånt som folk borde lära sig i grundskolan.
tänk bara på dom som har gått ut grundskola och gymnasium men ändå inte fått lära sig om elektronik, hur ska dom göra egentligen? ska dom gå på komvux eller köpa en korrespondenskurs från något mystiskt företag från ulan bator?
bara en tanke...
--------------------
jag trodde att transformator och eliminator var samma sak, men det är kanske helt fel?
- Schnegelwerfer
Det finns redan en massa kunskap i FAQ-delen av forumet, och dessutom finns det tusentals andra internetsidor som förklarar dessa samband. Varför uppfinna hjulet på nytt?
Jag tycker att det har varit ovanligt mycket frågor om lysdioder och liknande uppe på sistone, trots att allt det finns bra beskriver i FAQ-avdelningen.
Jag tycker att det har varit ovanligt mycket frågor om lysdioder och liknande uppe på sistone, trots att allt det finns bra beskriver i FAQ-avdelningen.
Hur skall man tolka detta ?
Man skall alltså tänka sig för när man frågar om något.Helt enkel dra
ner på inläggen,det stör kanske dom som står för 90 % av inläggen här.
Djä... besserwisser fasoner
Får väl kolla med Joan om det är hans mening med sin Site.
Djä... besserwisserfasoner !
Man skall alltså tänka sig för när man frågar om något.Helt enkel dra
ner på inläggen,det stör kanske dom som står för 90 % av inläggen här.
Djä... besserwisser fasoner
Får väl kolla med Joan om det är hans mening med sin Site.
Djä... besserwisserfasoner !
- Schnegelwerfer
here we go again...
Ja, man ska faktiskt tänka sig för innan man frågar något. Man ska fråga sig själv "kan jag ta reda på det här själv på fem sekunder istället för att andra ska göra det åt mig?".
Det blir dels roligare med ett forum där man diskuterar olika nya saker istället för att svara på samma frågor varje dag, och dels så får man ofta tag på svaret snabbare om man anstränger sig lite själv först innan man frågar (och man lär sig mer).
Det blir dels roligare med ett forum där man diskuterar olika nya saker istället för att svara på samma frågor varje dag, och dels så får man ofta tag på svaret snabbare om man anstränger sig lite själv först innan man frågar (och man lär sig mer).