teodorl: Jepp, en DELL 15" TFT som jag köpte billigt. Det enda jag gjorde med den var att tabort plast-höljet runt den. Nätagg och all annan elektronik är inbyggd bakom metallhölje.
Sedan sågade jag ett hål i väggen och monterade den. Trälisten gör att den sitter fast.
Här är en bild från baksidan, innan kablarna blev fixade:
Varifrån hämtar du bilden? Har du byggt in en HDD eller är skärmen kopplad till en dator? Vore smidigt om man kunde bygga in ett minne och spara bilder på. Kanske det du gjort?
Nej, skärmen är kopplad till en dator i källaren. Just nu visar den ett bildspel, men när jag får min VB-applikation att funka som jag vill kommer den att visa elförbrukning, värmestatus, temperaturer etc.
Bara för det var jag tvungen att köpa en bärbar för 200:-. 75Mhz, 8Mb ram. Men den funkar bra och om man borser från att ljuset är lite ojämt är skärmen riktigt bra!
Ingen NIC eller USB, men den har expantionsplatser(Pc-kort?), ska nog lägga in linux eller win95 på den och sen en snygg ram.
Har sett flera som gjort liknande grejer med Sony PlayStation1 LCD:n. Man kan få dom rätt billigt och genom lite enkel moddning så får man den att gå på Composit (?) signal, eller kanske var det så att man även fick den att gå med RGB signal.
LCDn är väl runt 5".
Hörde även att någon körde med trådlös "video överföring"!