Nog vore det ett kul projekt? Sno displayen ifrån en liten färgskärm (typ handtv) och skapa ett kort som lägger ut en bild. Lite jobbigt att göra PAL-video med en pic dock... Fördelen är att skärmen har dålig upplösnig, så man kan fuska med att göra större pixels eftersom skärmen ändå inte kan visa alla linjer.
Det tråkiga är att det blir nog sämre än den färdigbygda....
Jag vet en kille som tog en gammal laptop, och monterade skärmen bak och fram så att skärmen blev vänd utåt när laptopen var stängd. Sedan gjorde han en snygg träram, och monterade upp den på väggen som tavla.
Laptopen var inkopplad till hans nätverk, så han kunde styra bildspel och bilder från sin stationära dator.
Jag vet en kille som tog en gammal laptop, och monterade skärmen bak och fram så att skärmen blev vänd utåt när laptopen var stängd. Sedan gjorde han en snygg träram, och monterade upp den på väggen som tavla.
Laptopen var inkopplad till hans nätverk, så han kunde styra bildspel och bilder från sin stationära dator.
Billigt. Hade jag haft en bärbar stående hade jag inte tvekat. Antar att man får drömma lite. Den som Nokia hade kunde man ju skicka MMS till - jag hade nöjt mig med att kunna föra över nya bilder via kabel.
Kanske kan hitta en begagnad bärbar nånstans. Den måste vara tyst bara. En tavla som för oväsen är ingen hit.
Schnegelwerfer skrev:Jag vet en kille som tog en gammal laptop, och monterade skärmen bak och fram så att skärmen blev vänd utåt när laptopen var stängd. Sedan gjorde han en snygg träram, och monterade upp den på väggen som tavla.
Nja, tror att så länge den duger till något så kan man ha det som "fältdator" Tyvärr så saknar eländet RS-232 port till mitt stora förtret och har bara EN UBS1.1 port... Sa att den var sunkig...
Nej du inte KTH. här är det IT på LiTh...
Byggde taveldatorn för 2 år sedan, har sen dess tagit dö på 3 st hdd sen gick jag över till CF, men det har oxå tagit stryk... Snart dags att byta igen, men jag satsar nog inte mer på den, det får bli en 17" eller så nästa gång.