Bra uppfinning? Mus med USB-hubb
Re: Bra uppfinning? Mus med USB-hubb
Mja...
Skulle vara smidigt för att snabbt plocka filer från USB-minne men jag skulle inte betala för det.
Skulle vara smidigt för att snabbt plocka filer från USB-minne men jag skulle inte betala för det.
Röstade JA, men endast för kabellösa saker som t.ex usb-minnen.
Men det är ju upp till slutanvändaren att avgöra vad den vill koppla in.
Men det är ju upp till slutanvändaren att avgöra vad den vill koppla in.
I morse lämnade jag in rapporten (efter en lång natts arbete!
) så jag får tacka så jätte mycket för alls bidrag!
Nu är tanken inte att denna produkten ska tillverkas och säljas, skulle bli för stor investering i ett tveksam idé tycker jag, utan kursen sträckte bara sig såhär långt. Men exakt som grym säger så hade det ju räckt med att en tiondels procent av alla datoranvändare köpt den för att det skulle vara en stor marknad.
danielr112 och Blueint: Jo exakt, USB på t-bordet är en smidig lösning, men den finns ju redan
Stolleman: Vi har inte testat den med några mer krävande saker, men jag tror hubben kan ge 1A delad på utgångarna (?) men det blir ju som en vanlig ej strömförsörjd USB-hubb. USB minne och trådlös nätverksadapter har jag haft i den.
persika: Exakt som du säger, jag har ju inte heller några planer på att koppla in en massa sladdbundna saker i den kan jag ju berätta.
Ett litet blockschema för hur den är byggd:

Nu är tanken inte att denna produkten ska tillverkas och säljas, skulle bli för stor investering i ett tveksam idé tycker jag, utan kursen sträckte bara sig såhär långt. Men exakt som grym säger så hade det ju räckt med att en tiondels procent av alla datoranvändare köpt den för att det skulle vara en stor marknad.
danielr112 och Blueint: Jo exakt, USB på t-bordet är en smidig lösning, men den finns ju redan

Stolleman: Vi har inte testat den med några mer krävande saker, men jag tror hubben kan ge 1A delad på utgångarna (?) men det blir ju som en vanlig ej strömförsörjd USB-hubb. USB minne och trådlös nätverksadapter har jag haft i den.
persika: Exakt som du säger, jag har ju inte heller några planer på att koppla in en massa sladdbundna saker i den kan jag ju berätta.

Ett litet blockschema för hur den är byggd:

Fick du IG? 
(med tanke på att 18% hellre dör än har en sån mus)

(med tanke på att 18% hellre dör än har en sån mus)
-
jag har byggt något liknande men byggde in usb minne+ blåtands dongel i en mus och hade 1 kontakt utåt.
Väldigt praktiskt att ha usbminne i musen. Blåtand och kontakten användes aldrig.
Väldigt praktiskt att ha usbminne i musen. Blåtand och kontakten användes aldrig.
exakt vilken nytta hade du av minne i musen ? ..det tar man ju sällan med sej och flyttar till andra datorer ?
- Illuwatar
- Kontakt:
Det såg obekvämt ut att ha en massa utstickande åt alla håll. Tanken är god men jag tror inte det fungerar så bra i praktiken. Hellre portarna i skärm/tangentbord, riktade åt ett håll så man slipper fumla runt i mörkret...
Jag hade nog kört som du fast vid datorn där hade jag haft dubbla usb kontakter så jag får 1A i hubben. Jag skulle nog ha köpt en sån mus till min surf dator, det skulle vara skönt att ha när man har skolarbeten på usb minne. Men på andra datorn där jag spelar skulle det nog mest vara störande. In med usb kontakterna i musen bara

Är det bara jag som placerar datorerna med baksidan utåt?ristomemo skrev:Visst kan det vara bättre att sätta en USB sticka i musen (en kort stund) än att krypa bakom datorn i mörkret.
Av/På-knappen kan man hitta där bakom i mörkret, värre med alla kablar.
Du använder ingen CD/DVD-läsare/brännare då? Eller har du satt den på baksidan?