-Nu är det dags att bygga en sådan till nyårsraketerna!

Tanken är att jag får roa mig medans jag bygger den (Och såklart leka med den när den är klar) och sedan ska mina småbrorsor få sköta avfyrningen vid 12- slaget.
Dock ska den fortfarande vara säker. -Därför kommer den göras i två delar: En avfyrningsdel och en kontrollenhet.
Hittills har jag gjort ritningarna, som finns här: [Stor bild, med dålig text] eller [Mindre bild med tydliga taggar för komponenterna]
*S. 1 = Huvudströmbrytare
*S. 2-3 = Säkerhetsbrytare (måste hållas in för att kunna skjuta) -Med inbyggd lysdiod
*S. 4-8 = Raketväljare
*S. 9 = Avfyrning (Endast om S. 1-3 & någon av S. 4-8 är "Till")
*LED 1 & 2 = "Power" -Skall lysa när S. 1 är "till"
*LED 3 = "Armed" -Skall lysa när S. 1-3 är "till"
*LED 4-5 = "Fire" -Skall lysa när S. 9 trycks ner.
*Rel. 1 & 4-8 -N.O. 6V.
*Rel. 2 Växel (till-till) 12V.
*Rel. 3 N.O. 12V
Som det kanske syns på bilden så ska detta byggas i två olika lådor -En för säkerhetskontrollerna (Höger) som jag ska hålla i och en för avfyrningen (vänster), som lillbrorsan kan skjuta med..
Ska försöka hinna klart med allt innan nyår och såklart försöka hinna uppdatera här med..
Men tilläggas skall att jag är Amatör på området och
så till det första problemet:
Resistorernas värden..
Jag trodde jag kunde räkna ut dem (http://ledcalculator.net), bortsett från R.4, eftersom det ska sitta två lysdioder med olika värden till detta.
-Hur räknar man då?
[+12VDC]------[LED 4: "2V Normal. Max 2,6V. 20mA"]-------[LED 5:"2-2,6V, 20mA"] ------[R.4]
MEN..
T.ex. LED1 och R.1 sitter seriekopplade efter ett relä (Rel.1).
-Då borde ju strömtillförseln till LED1 bli 6V? -Enligt ledcalculator är detta för lågt? Vad ska jag göra?