Jag började med verandan i slutet av juli, men ni som byggt nått större vet att det tar lite längre tid än man tänkt sig särskilt om man ska hinna med att tjäna sin lön undertiden. Och nån hjälp att tala om har jag inte haft, det är märkligt hur svårt det är att få tag hjälp ibland. Men det kanske inte är så lätt att hjälpa mig heller, är rätt noga ibland och ibland inte. Funktionen är viktigast där det inte syns.

Så har såg det ut i somras.

En bild inifrån.

Roligaste med hela bygget var att riva med motorsåg kl 22.00 på kvällen..... ljum och fin sommar kväll en
ettrigt ylande motorsåg en galning som sågar sönder sitt eget hus. Det kan inte ha sett klokt ut.

Mina karate lektioner kom väl till pass innan denna bild. Eller ...?

Nu är nästan allt bråte borta, dags att börja bygga upp igen.

Grunden var det som var svårtast, det gäller ju att få rakt annars så blir ju resten av bygget inte
heller särskillt rakt. Kan ju säga det att husväggen var ju inte särskillt rak o fin.

Lyckligt nog så hade jag lite hjälp, vette tusan hur det gått annars.

Har är grunden klar.

Börjat spika på lite panel, tyvärr så vart dörren för liten, vette tusan vad jag sysslade med när jag mätte.
Dörren köpt från byggmax är 210 cm, men jag hade gjort ordning för 200 cm dörr. Det var bara att göra om och
göra rätt. Lyckligt nog så var bredden rätt iaf.

Inifrån innan golvet har kommit på plats.

Golvet isoleras.

Köpte bruntrall på byggmax, trallen var så fuktig att den började möggla där jag hade den förvarad.
Hade jag vetat att den skulle möggla så hade jag nog inte köpt den förren den skulle på plats. Jag
fick inte byta trallen utan byggmax hävade bara att det var utfällning från det tryckimpreggmedelet.
Jo ... tjena sa jag. Dom tyckte att jag skullel lägga virket så det fick torka, och så gjorde jag.
Men efter som man inte var säker så skruvade jag inte fast brädorna, man vill ju inte behöva lossa
400 skruvar ifall jag skulle vara tvungen att byta iaf. Men det där vita luddret trokade bort, och nu ligger
trallen under tak så det finns nog inte så stor chans att jag får problem med möggel i framtiden.

Här har jag lagt brädorna för att dom ska torka, isolerat och lagt papp på taket, fått in dörren. Och håller på med att
sätta ny vit panel på väggen. Dragit lite kabel och fått in skjutfönstren.... mm

Här har även skjutdörrarna kommit på plats, och plåttaket fast det syns väl inte så bra. Över skjut dörrarna ska det var
2-glasfönster har beställd dem i dagarna.

Så här ser det ut i skrivande stund infrån, har en del kvar att göra men utsidan är så gott som klar. Golvet vart
rätt bra efter att det fått torka. Men det var inte helt lätt att lägga då, flera brädor hade blivit propellerformade
och krokiga.