Har ritat om lite, nu ser vi ju bara grejjerna från sidan. Väggen som elementet ska sitta på är 2.8 m cirkus. Så insuget för fläktarna kommer där av bli ganska långt, ett galler ovan list tror jag det blir.
Många element är ju endast ca 50 cm höga, det betyder att man utan problem kan placera en fläkt av stor diameter under eller ovan elementet. Mellan golv och veranda fönster har jag 80 cm, jag har alltså grovt räknat 30 cm kvar minus några cm för byggmaterial. Bra tänkt Jonas L när du på pekade djupet. Se bild.
Lite ljud isolerande material kan nog komma till heders om man inte tänkt att det ska låta som ett ställverk när man sitter och tar igen sig med en god öl på verandan.
Gillar argumentet om att ha fläkten i botten, jag har ritat så igen så länge, får se vad som går bäst när fiction ska omsättas till verklighet.
Jag är fortfarande på jakt efter element så jag vet inte hur effektiva de kommer vara, det finns några gobitar på blocket men de flesta är ju antingen i skåneland eller norrland, alltså i långtbortistan.....