Jag är totalt okunnig när det gäller elektronik, men har inte tummen mitt i handen(den sitter några millimeter till vänster).
Nu är det så att jag tänkte börja använda mig av "frigolit" när jag gör skulpturer.
Jag har kollat runt på olika ställen på interenet och hittat olika ritningar för att göra en egen varmtrådsskärare, men eftersom beskrivningarna är på engelska blir det komplicerat när jag ska hitta komponenterna i Sverige(jag har inga problem med engelska språket). Eftersom vad jag vet har vi ingen Radioshack, där de flesta amerikaner verkar köpa sina elektronikpryttlar. Har också lite problem att förstå elektroniken och jag har ingen lust att sluta som en förkolnad hög av biologiskt avfall.

Från början hade jag tänkt mig något i den här stilen: http://www.garageofevilnetwork.com/prof ... or-extreme , men i sommar har jag sprungit en del på loppisar och börjat fundera på om man inte skulle kunna modifiera en gamma brödrost på nåt enekelt och säkert sätt, men hur?
Jag har sökt på forumet men det enda jag hittade var en tråd från 2005 så jag tyckte det var lämpligare att skapa en ny än att återuppliva den.(där är det för övrigt nån som nämner brödrost, men inte mer än ett omnämnande).
Som sagt det är i första hand strömförsörjningne jag inte har klurat ut, så om någon har bra ideer(eller bara svenskifierar en befintlig beskrivning) så skulle jag bli supertacksam.