Söker lite sysselsättning!

Viper

Re: Söker lite sysselsättning!

Inlägg av Viper »

Tjo!

Det skall väl inte bara några problem antar jag även om nu ritningen du bifogade inte säger mig så jätte mycket men som sagt lite runda hål och annat skall väl inte vara några direkta problem.
Men om du skickar ett PM med mer exakta detaljer samt ritningar eller skisser skall jag nog kunna ge dig ett pris samt ungefär när jag kan ha det klart osv. ;)

Mvh,
Viper
pern

Inlägg av pern »

Bilden vara bara för att visa att panelen inte är helt plan. Men jag antar att man kan lägga den upp och ner och då skall det funka. Det är hålen på 40mm som avskräcker mig från att försöka själv, de är till för runda VU-mätare och måste vara perfekta.

Jag gör en ritning och återkommer för prisförslag.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Viper, står ditt erbjudande om att tillverka delar kvar? Jag har som jag skrev tidigare behov av några nema-34 adaptrar och har under en tid haft lite trådar ute på annat håll (eftersom jag glömde bort denna tråd :oops: ). Den killen som skulle hjälpa mig har tyvärr fått lite strul med maskinerna så det kan dra ut på tiden...

Har du möjlighet att räkna på vad dessa adaptrar skulle kunna tänkas kosta? Material kan vara alumnium eller stål bara det håller :lol: Om det skulle underlätta kan du tillverka dom utan rundningarna som finns på yttre kanten, dom är där mest för att det skall bli snyggt när jag monterar adaptrarna på fräsen. Kunde tyvärr inte ta fram något lämpligt filformat utan hoppas det går bra med en "vanlig" ritning. (har jag missat något mått är det bara att droppa ett PM eller mail).

/Peter

Bild
Användarvisningsbild
frallzor

Inlägg av frallzor »

Vad är radierna på utbuktningarna som 86mm pekar på?

EDIT: Dum fråga, men det är lite kladdigt :P
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Tur att inte du ska läsa ritningen då :lol: Radien borde vara ganska lätt att hitta om man tittar på måttet för utbuktningen :wink:
Havsskata

Inlägg av Havsskata »

skulle behöva 2 frontpaneler,finns högst upp på den här sidan http://www.nrgrecording.de/html/schaeff ... nformation intresserad ?
Viper

Inlägg av Viper »

Tjenare!

Ursäkta min frånvarao men har ju varit semester och annat nu så har varit lite på latsidan och hållt mig undan datorn en del och även varit ute på lite resmål i landet. :)

Tyvärr vill jag inte ta på mig något just nu, har fullt upp med annat samt att jag har blivit uppsagd för någon månad sedan så kommer väl troligen inom kort att sluta mitt arbete där jag är nu vilket kommer resultera i dålig tillgång till maskiner.

Men skulle det inom det närmsta ändra sig vilket man alltid vill hoppas på så lär jag nog återkomma för att erbjuda mina tjänster inom det här området, man får väl se vad man sysslar med i framtiden!

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

PeterH: Om du fortfarande inte har fått hjälp med adapterplattorna, så kan jag fixa det. Men då är det svart pehd1000 plast som jag kan erbjuda.
PMa i så fall.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Viper: tråkigt, hoppas det löser sig för dig...

Fagge: Jag tror jag kommer behöva dom i aluminium eller stål eftersom det är adaptrar till fräsmotorer. Är lite orolig att plast inte håller eller börja glappa med följdfel i fräsens toleranser? Nu vet jag ju inte hur just pehd1000 plast är (inte så bra på materialtyper) men bara för kul, vad tror du det skulle gå lös på och tror du dom håller för ändamålet? (går bra att svara i PM :wink: ).
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

Att pressa ihop plasten så att den skulle krympa & börja glappa, skulle nog krävas ett rejält skruvstäd med hävarm. Så det är garanterat lugnt .
Där emot kan man ju aldrig få samma hållbarhet i gängor om man väljer att göra dessa i plast. Så det kanske faller på det, allra helst om du vill köra med M3or vilket jag tror du vill med tanke på hålens diameter.
Priside 150kr/st i pehd
Användarvisningsbild
frallzor

Inlägg av frallzor »

Jag kan testa tillverka en i Alu om jag får tag i en bit, annars har jag bara cibatool :)
Och det är inte att tänka på :P
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Kan vara intressant, vad tror du du vill ha i så fall? Jag kanske kan skicka material annars (måste bara kolla att jag får tag i bra bitar först). Har några trådar ute men priset är ju ganska avgörande vilken jag tar hjälp av :badgrin:
Användarvisningsbild
frallzor

Inlägg av frallzor »

Tja, vet inte om min fräs klarar det än :) Men jag lär inte vara dyr alls.
Vill inte ha material av folk om jag inte kan garantera resultat, men ska se om jag hittar något imorgon.
gotis

Inlägg av gotis »

PeterH: Hur många handlar det om? och kan du ändra tjockleken till 6mm och 5,5mm?

Har 6mm 6061-T6 plattor på hyllan.
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag har precis fått hem ett prov från en av våra forumister och jag skall utvärdera denna. Jag uppdaterar med resultat här eller i min fräs-tråd. Tack alla så här långt, jag sparar era erbjudanden i huvudet och hör kanske av mig :tumupp: :D

Gotis: det rör sig om 2-3 stycken (x,y och eventuellt z)
Skriv svar