har varit nere i kolonin och fått gjort lite grejer äntligen.
har bestämt mig för att köra på de 6x9orna jag hadwe tänkt från början. dels för att de kostar en rimlig peng och även för att jag är då helt säker på att ja får rätt lådvolym.
slutsteget kommer jag använda ett som jag har liggande. det är inte så energieffektivt men det får bli det tills vidare. det är ju något som är väldigt lätt att byta ut i efterhand hursomhelst.
dax för lite bilder:

inpassning av grejerna på baksidan.

testar att klippa lite i högtalarmattan.

XLR kontakt. Denna ska vara till att ladda batteriet. Bredvid den kommer en nästan likadan som har en usb-kontakt. Denna kommer endast ge 5v 1000mah och är endast till för laddning av enheter som har den funktionen.

Det blev en del hål till att borra för alla sladdar till slutsteg, kontakter, kondensatorbank m.m.m.

passar in mattan till ett av handtagen.

Hål utkapat till kylfläkten och baffeln är nu äntligen monterad.

högtalarmattan passas in på baffeln. flatkabeln är till ett gäng lysdioder som ska sitta nere i vänster hörn och indikera AC drift / DC drift och om kondensatorbanken är inkopplad. kanske blir någon mer diod om jag tycker att det skulle behövas..

ännu mera klippande..

här kommer flatkabeln fram i vänster nedre hörn.

En helhetsbild hur det ser ut än så länge..

Ramen som ska ligga framför baffeln ska även den kläs helt i samma material.
Tur att det inte väger så mycke för det går åt en del..

Testar hur det ser ut med sträckmetallen på ramen.
Funderar lite på att lacka sträckmetallen svart. får se hur de blir med de..

översiktsbild med ramen inklämd.

Och här med list i överkant.
många hg små blir många kilon i slutändan..

same same but different

Och här dog kameran så då fick mobilen rycka fram. Det ska sitta filt över kretskorten så att bara diodstapeln syns sen, och sladdarna ska givetvis ej synas de heller.
over and out.