hej är ny på detta forum
Jag ahr fått tag på en sändare och mottagare från en gammal larmcentarl och tänkte att denna kanske går at koppla in till datorn så man kan starta datorn via knappen på dosan.
Är det någon som vet hur jag kan göra detta???? jag vet inte hur mottagaren fungerar vilken pinne som av vad
Välkommen hit!
Det är mottagaren du har bilder på va? Testa mäta på ut-pinnarna och se vad som händer då du trycker på kanppen. Antar att den togglar mellan av på...
jepp det är en mottagare
jo men jag kan väll inte mäta där och se vad som händer utan att koppla in ström i mottagaren eller? för den funkar väll inte utan ström?? och jag vet ju itne var strömen ska kopplas in eller hur mycket :(:(
Nej den behöver ju helt klart ström... du har inte resten av larmet kvar? då vore det en enkelmatch ( säger jag utan att ha sett det....)
Skulle kunna tänka mig att den nedersta anslutningen är +-matning, detta pga. den to-92 kapsel som sitter i närheten. Den skulle kunna vara spänningsregulator. Vad står det på den?
som jag sa. to-92 kapseln är en spänningsregulator som ger 5 volt ut. på din bild har den ut till vänster jord i mitten och in till höger. Med den infon borde du kunna hitta var du ska koppla på strömmen. regulatorn klarar max 37 volt TROR jag. men det kan vara bra att inte ligga för högt, det blir mer värme då... du bör dock mata den med minst 7 volt då den har ett litet internt fall.