Det enda andra jag gjorde inne i TV:n var att koppla loss en sladd som satt på en metalltråd bakom bildröret. Vet inte alls vad det var för sladd (har ingen bild) men gissar på någon sorts jordning. Sladden sattes tillbaka på samma plats när jag var klar.
Nu, ett par dagar efteråt, visar det sig att TV:n vill inte vara med längre. Efter 3-4h igång så försvinner bilden och ersätts med ett rakt streck över skärmen. Ljudet är kvar och strecket rör sig lite, så det verkar som att hela bildytan komprimerats ner till detta streck.
Då jag inte kan ett dyft om hur TV-apparater funkar kunde jag inte ge mig på en vettig gissning, men eftersom felet uppstod först efter lång tid misstänkte jag värmeproblem. Kruxet är att igår när jag provade igen kom felet efter en kvart. Inatt kom det efter 7 minuter, och idag efter 30 sekunder...
Såhär ser det ut när man startar:

Och såhär när felet uppstår:

Kan felet ha med att göra att jag satt fast "jordkabeln" (eller vad det nu var för något) fel? Om inte, vad kan felet tänkas vara? Går det att ordna enkelt eller är det TV-pensionering som gäller?