Injusteringen av förhållandet fram/bak kan man ganska enkelt lösa med en knapp, helt enkelt så trycker man på knappen vid lugn körning då inget hjulspinn föreligger vips så kalibrerar µcn sig själv ingen display nödvändig, kanske en diod som visar att allt är ok.
Funderar på motoreffekten som man ju vill ta ner, om man tex stänger av den ena tändspolen eller på något sätt ser till så att typ varannan tändpuls inte går fram. Detta borde ge mjukare avbrott än att bara stänga hela motorn. Nu vet jag inte vad motorn tål vad gäller sånt här, det kan ju tex vara idé att överväga en stopppuls som "vandrar" över cylindrarna så att inte en får ta hela smällen.
Mycket av frågan ligger ju i om det är tänkt att säljas till många eller kanske bara ska användas av ett stall. Generella lösningar kräver mer generellt
Systemet kommer att få hicka i början det är bara att inse och "torrkörning" ser jag som ett måste samt att testa delarna var för sig.
För att detektera "spinn" måste man antagligen förlita sig på flera parametrar bla vad som anses som acceptabel varvtalsökning (=acceleration) och samtidigt väga in framhjulets rotation och även om detta är "i luften". Som du förstår så är detta en vital del i hela konstruktionen så här bör det vara vattentätt redan innan något konstrueras.
Mr. Pink:Så fort man drar på ligger framgaffeln i stort sett längst ute. Så det måste nog till någon form av tiltmätare i tillägg.