Söker lite sysselsättning!

Viper

Söker lite sysselsättning!

Inlägg av Viper »

Tjenis!

Då det rätt som det är dyker upp trådar och annat med folk som behöver saker tillverkade i diverse material antingen genom fräsning, svarvning eller liknande så tänkte jag bara annonsera ut att jag kan utföra arbeten av denna sort kan även ordna fram material inom rimliga gränser. Vi har det som en förmån att få nyttja maskinparken när vi inte jobbar på kvällar och helger så tänkte jag att något skall man ju roa sig med och kan man göra andra en tjänst och kanske få något i utbyte så skadar ju inte det eller?
Vid arbete mot pengar så kan jag väl säga att jag är ganska billig, eller det vill jag tro iaf känner inte att jag behöver ta några löjliga överpriser lite extra pengar till ölen på helgen räcker gott för mig. Kan även tänka mig byten mot prylar eller liknande!

Har genom jobbet tillgång till det mesta i maskinväg och kan utföra relativt avancerade saker om det finns behov, kan även härda, slipa, glödga och svetsa saker om det skulle krävas. Kan bearbeta dom flesta material som kan tänkas utan större problem och med väldigt hög precision om det krävs ner på 0.001 om det krävs.

Vanligen kör jag en 5-axlig fräs så kan göra rätt mycket i den och försöker även hålla mig så mycket som möjligt till den maskinen!

Har gjort lite små affärer med några här på forumet tidigare i aluminium och plexi/akryl och vad jag förstått har dom varit väldigt nöjda så behöver ni referenser eller vad man skall kalla det så kan ni säkert få se vad jag gjort åt dom.

Finns för övrigt i Trollhättan om det är någon som finner det intressant!

PS. Har dåligt med fantasi på att göra något till mig själv så kommer ni på något roligt säg till! ;)

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
PeterH

Re: Söker lite sysselsättning!

Inlägg av PeterH »

Jag kan vara intresserad! Vilken typ av underlag behöver du? Jag har inget CAD installerat idag och gissar att det kommer ta tid att få fram vettiga underlag om jag väljer att installera (det var ju 100år sedan man CAD:ade sist). Kan du ge en uppskattning på kostnad från vanlig 2D-ritning? Det jag behöver är adapterplattor för att kunna montera Nema23(?) motorer där Nema34 sitter idag.

/Peter
Viper

Inlägg av Viper »

PeterH skrev:Jag kan vara intresserad! Vilken typ av underlag behöver du? Jag har inget CAD installerat idag och gissar att det kommer ta tid att få fram vettiga underlag om jag väljer att installera (det var ju 100år sedan man CAD:ade sist). Kan du ge en uppskattning på kostnad från vanlig 2D-ritning? Det jag behöver är adapterplattor för att kunna montera Nema23(?) motorer där Nema34 sitter idag.

/Peter
Jag kan väl ta ritningar i form av det mesta bara det finns bra mått och går att läsa så är det inte så noga om det är MS Paint eller Autocad 2009 men gärna i digitalt format så jag kan läsa dom på datorn och inga ristade stenplattor. :P

Skall nog inte vara några problem att ge kostnads förslag från en vanlig 2D-ritning då det är det vanligaste jag jobbar med.

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Jag kollar upp och försöker återkomma med någon form av underlag så snart som möjligt...
Viper

Inlägg av Viper »

Låter fint det!

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
jesse

Inlägg av jesse »

Jag kommer att ha några små serier (15-30st till att börja med) med plastlådor som behöver fyrkantiga hål på sidorna (i skarven, så halva hålet blir i locket), se exempel nedan... Det är ju väldigt lite jobb men skulle ändå vara skönt att slippa förstöra lådorna med min dremel+slipskiva. Men det kanske är bökigt att skicka lådor fram och tillbaks på posten för några små hål :roll:

Anyway, prisförslag tas gärna emot på PM så får vi se om det blir aktuellt. Skulle det bli bra kanske jag vill ha andra hål i andra boxar också...

Bild
Bild
Bild
Viper

Inlägg av Viper »

Hej!

Hur noga är det att det blir skarpa hörn eller går det dela lådan precis som på bilden så att man kan fräsa så det blir skarpa hörn kanske? På bilden ser det ut som man kan dela lådan och då lägga den på bordet och fräsa ur jacket uppifrån så att säga då.

Lådorna ser ju inte så stora ut precis så måste ju gå att få in ganska många i ett större brev om dom inte väger så mycket och är allt för otympliga men av bilden att döma verkar dom relativt små.

Mvh,
Viper
pern

Inlägg av pern »

Dum fråga kanske ;-)

Kan du göra frontpaneler typ - http://www.schaeffer-ag.de ??
Användarvisningsbild
gOry
Kontakt:

Inlägg av gOry »

Viper

Inlägg av Viper »

Hej folkens!

Pern: Jag skall nog kunna göra sådana har möjlighet till gravering och märkning om det behövs, dock kan jag inte fräsa skarpa hörnen så du vet det men ett hör med radie 0.5-1 är ju ganska litet annars om det går. Har annars helt klart möjligheter att fräsa frontplåtar men innan jag säger att jag kan göra just en sådan du vill ha ser jag gärna en ritning eller liknande så jag har något att gå på.

gOry: Skrev precis i din tråd att jag kan titta på det om det finns ritningar etc, har säkert möjlighet att klura ut något!

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
jonnorberg

Inlägg av jonnorberg »

Har du tillgång till svarv för att göra koniska fräsningar? Går det att få M12 yttergänga i andra änden. Aluminium. Kan skicka en ritning.
Användarvisningsbild
Bonehead
Kontakt:

Inlägg av Bonehead »

Intresserad av att göra något sånt här kanske? 10mm plexi eller dylik plast, så länge det är billigt.. Vad det kan kosta ungefär?
Bild
8-10st av varje.
Viper

Inlägg av Viper »

Hej igen!

jonnorberg: Skall inte vara några problem att få gjort så länge du kan fixa mig en ritning så kan jag återkomma med pris samt när jag kan tänkas ta tag i det.

Bonehead: Skall gå att ordna utan problem, någon speciell färg på plexin/plasten eller går det bra med vanlig genomskinlig 10mm plexi eller? Återkom gärna i ett PM men skulle väl inte tänka mig mer än 350 kr inklusive material och frakt kanske.

Mvh,
Viper
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Hmm.. kanske så att jag ska rita upp lite ritningar för delar jag behöver till mitt CNC-bygge då... :)
pern

Inlägg av pern »

Viper skrev: Pern: Jag skall nog kunna göra sådana har möjlighet till gravering och märkning om det behövs, dock kan jag inte fräsa skarpa hörnen så du vet det men ett hör med radie 0.5-1 är ju ganska litet annars om det går. Har annars helt klart möjligheter att fräsa frontplåtar men innan jag säger att jag kan göra just en sådan du vill ha ser jag gärna en ritning eller liknande så jag har något att gå på.

Mvh,
Viper

I första hand behöver jag bara runda hål mellan 3-40mm.

Till ett annat projekt skulle jag vilja använda en Hammond låda och få runda hål
i topplocket. Nu är ju inte detta helt plant. Går det att göra ?

Bild
Skriv svar