Indramat TRK 6 CNC SAJO HMC 5 axis SIEMENS 850M
Grym!
Du har nog rätt att alla nödstopp måste vara kopplade.
Operatväxlarens nödstopp saknas i kedjan.
Så jag får ingen spänning i kedjan.
Men jag har haft panelen att fungera tidigere utan inkoppling av den.
Den har bet. X14 med plintar 75 76 (blad715) men var hittar jag SB6
är det krockskyddet du skrev om tidigare.
KM21 drar ej, men om man trycker SB18 drar den, men håller ej kvar.
mvh
Du har nog rätt att alla nödstopp måste vara kopplade.
Operatväxlarens nödstopp saknas i kedjan.
Så jag får ingen spänning i kedjan.
Men jag har haft panelen att fungera tidigere utan inkoppling av den.
Den har bet. X14 med plintar 75 76 (blad715) men var hittar jag SB6
är det krockskyddet du skrev om tidigare.
KM21 drar ej, men om man trycker SB18 drar den, men håller ej kvar.
mvh
Nu har jag byglat nödstoppskedjan (77 och 61), inte det lättaste att hitta rätt plintar i skåpet, märkningen stämde inte med ritningarna.
Kablarna bytte markeringar flera ggr.Tex. i krockskyddet.
Nu har jag spänning i kedjan och relä KM21 är draget.
Men panelen är död ändå.
Jag misstänker nån kortis i panelen, men hittar inget synligt fel.
Kablarna bytte markeringar flera ggr.Tex. i krockskyddet.
Nu har jag spänning i kedjan och relä KM21 är draget.
Men panelen är död ändå.
Jag misstänker nån kortis i panelen, men hittar inget synligt fel.
hm, det låter inte bra, då brukade jag gå på startsekvensen på lysdioderna på baksidan, även inne i skåpet, det finns beskrivningar hur dom ska se ut , men jag har inte dom papprena, och jag kommer inte ihåg den i huvudet, man kollade på dom så många gånger att man hadde takten på det och såg då om det startade rätt
svårt att felsöka om man inte är på plats, ta det lugnt och fundera på vad som gjorts mellan det fungerade sist och till det inte fungerade
en förhoppning är att det bara är något som är löst, kolla kablaget mellan panel och styrsystem, har du modellen med optofiber eller kopparkabel?
bara en fundering, det är kommunikationen mellan panel och resten
du hadde koppar, syns på bilden i tråden
går bildskärmen igång?
har du röda lysdioder på kommunikationskorten?
och på plc, kolla bilden sid 1 i tråden, vid sidan av dom tre korten som är under den silvriga saken på bilden
svårt att felsöka om man inte är på plats, ta det lugnt och fundera på vad som gjorts mellan det fungerade sist och till det inte fungerade
en förhoppning är att det bara är något som är löst, kolla kablaget mellan panel och styrsystem, har du modellen med optofiber eller kopparkabel?
bara en fundering, det är kommunikationen mellan panel och resten
du hadde koppar, syns på bilden i tråden

går bildskärmen igång?
har du röda lysdioder på kommunikationskorten?
och på plc, kolla bilden sid 1 i tråden, vid sidan av dom tre korten som är under den silvriga saken på bilden
det trodde jag med, men har samma problem med en maskin med en gammal siemens-styrning, men tror detta var en SINUMERIK 3 och inte 850... fick tips av en erfaren service tekniker som jobbat många år på siemens. när jag berättade att fläktar och allt var på och att skärmen inte tändes sa han att det berodde på att den har tappat minnet...
på 850 tror jag det finns så man kan få upp en testbild på panelen genom att ställa en switch i ett visst läge... om jag minns rätt. hmm men vilken switch det var har jag glömt kanske är någon annan som kommer ihåg det.
på 850 tror jag det finns så man kan få upp en testbild på panelen genom att ställa en switch i ett visst läge... om jag minns rätt. hmm men vilken switch det var har jag glömt kanske är någon annan som kommer ihåg det.

kan kolla lite på jobbet annars för jag jobbar med de som har konstruerat elen och mjukvaran på de senare sajo-maskinerna med styrning... om jag springer på våran serviceingenjör kan jag ju fråga han med.
kan ju kolla om jag hitta någon info om 850 och test av panelen.
Grym: låter som jag hört det innan, så det kan kanske stämma
kan ju kolla om jag hitta någon info om 850 och test av panelen.
Grym: låter som jag hört det innan, så det kan kanske stämma