Dags för ETA:s elektronikauktion 2008

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Radioman
Kontakt:

Inlägg av Radioman »

B1n4ry skrev: Och man kanske borde funderat över när baren skulle öppna en liten stund innan man släppte in folket ist för att komma på att den skulle stängas "för sent"... Dessutom fick ju flera personer handla bara för att dom plockat ihop en hög saker innan den skulle stängas. Bla irriterade sig några jag pratade med på en herre som köpte en enorm hög med eftertraktade rör innan stängningen.
//B1N4RY
Jag var en av dem som irriterade mig på att en person som kom in tidigt fick plocka, välja ut och köpa det som var mest av värde men inte de andra som kom strax efter, i detta fallet elektronrör. Strax efter lades det papper på godsakerna. Han gick sedan runt och visade upp för sina vänner vilka bra affärer han hade gjort. Senare fick alla andra köpa de mindre gångbara rören som var kvar :(

För övrigt var det som vanligt väldigt trevligt på precis alla sätt :D Mycket bra med den tidigarelagda starten av auktionen.
Fick med mig ett riktigt stort gammalt Tektronix skåp som ingen bjöd på, som hade söndrigt svep. Det är redan lagat :D Fast jag saknar nätsladd och prob-convertrar ??
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

Köpte ett likadant förförra året för 20kr typ, mitt va oxå trasigt då, men nu spinner det som en katt. därför jag inte ville ha detta i år :) tyvärr tar dem för mycket plats helt enkelt... Även om jag älskar designen

funderade på att köpa 541 skåpet som även det gick för en patetisk summa, men det va för stort helt enkelt :)

Det är inte direkt något superskop i dagens mått, även om det vore kul att ha ett av varje :P

Kan dock avslöjja att han inte köpte alla bra rör :) jag hittade endel ganska bra fynd
Användarvisningsbild
Radioman
Kontakt:

Inlägg av Radioman »

"Kan dock avslöjja att han inte köpte alla bra rör Smile jag hittade endel ganska bra fynd"

Jag med :P
Inga jättegrejor men en "sleve" kraftfulla 9 pins trioder 7233 och två 5 packar av de underskattade 12b4a. Dessutom köpte jag nästan allihop av de användbara "general purpose" 6u8a (pentod/triod) dessa var av "exportmodell" med guldpläterade ben. Sedan 6 stycken EF86, fem philips och ett Telefunken, som jag strax skall mäta upp. De var dock utan kartong.

Jag har många byggprojekt på gång men frågan är om man hinner med alla innan man hamnar i träfracken ? :lol: Detta samlande är ju lite nördigt... eller ? :)
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

7233 va ett fint rör

Jag tänker inte avslöjja vad jag hittade :) förvånad att de fanns kvar så jag hann ta dem faktiskt :P
Användarvisningsbild
Radioman
Kontakt:

Inlägg av Radioman »

Jaså, var de så bra?

Telefunken ECC803S kanske? :twisted:
Skriv svar