Dags för ETA:s elektronikauktion 2008

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
eqlazer

Dags för ETA:s elektronikauktion 2008

Inlägg av eqlazer »

Ja då var det snart dags att auktionera ut ännu fler nödvändiga och onödiga prylar. Lördagen 29:e november klockan 13.00 startar auktionen i A-huset på Chalmers, Göteborg.

För den som minns förra årets diskussioner så har vi i år tänkt börja 2 timmar tidigare än sist (vi hoppas vi hinner klart i tid).
Än finns tyvärr inget i katalogen, men vi ska göra en sortering nu på söndag så senast söndag kväll ska det finnas artiklar i katalogen. Om det nu är någon som inte vet vad detta är för auktion och är otåliga att få veta så kan ni kolla förra årets katalog så ser ni ungefär vad det handlar om.

Mer att läsa finns på http://auktion.eta.chalmers.se/

Tråden om förra årets auktion: http://elektronikforumet.com/forum/view ... hp?t=21705
En del frågetecken kan nog rätas ut genom att läsa den tråden, annars är det bara att fråga på här.

Edit: Rubrik/blueint

73 de Erik, SA6BAO
Fd ETAordförande 07/08, numera bara gammal och bitter
Användarvisningsbild
Laserboy

Inlägg av Laserboy »

Jag kommer självklart dit i år också. Precis som de senaste drygt 20åren.

Här finns ju allt "för den händige" som testats och funnits "kompatibelt" av Egon Turbin.
Det finns så mycket minnen, både bra och ännu bättre, härifrån.

Komponentbaren, säsongens första julmust, skillsmässolådor, hemliga lådor mm. mm....
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Jag försöker nog också gå dit! Kanske tillsammans med Laserboy, vi får se.
Användarvisningsbild
Mizzarrogh

Inlägg av Mizzarrogh »

f*n att man inte kan ta sig dit i år heller... :(

men det är väl kanske lika bra, annars lär man nog behövt hyra en lastbil... :)

Misstänker det som vanligt blir alldeles för dyrt att skivcka med posten (letade bland annat superbilliga rack chassin, mm, lär kosta mer att skicka än ett nytt...), annars vore det väldigt frestande att fråga om någon annan kan göra inköp.

Men någon, Hojta mycket gärna till om det dyker upp *extremt billiga* vridtrafos, pulsräknare och annat.

Dyker det mot all förmodan upp högvacum utrustning som går att skicka med vanlig post är det också eventuellt av intresse.
_robban
Kontakt:

Inlägg av _robban »

Vore väll fasiken om man skulle ta och missa det i år med. Har missat det tre år i rad nu pga allt mellan himmel och jord men nu fasiken ska jag ta mig dit
eqlazer

Inlägg av eqlazer »

Nuså finns det en del artiklar i katalogen. Uppskattningsvis har vi hunnit gå igenom 1/3 av allt gods vi har fått in hittills. Godbitarna ser ni katalogen, ungefär lika mycket är inte infört med ska auktioneras ut och sist men inte minst mängder som hamnar i komponentbaren.

Idag blev det mycket instrument. Kvar att sortera har vi många servrar, skrivare och blandat gerät. Kanske blir det nästa söndag...
B1n4ry
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Självklart kommer jag att vara där! Har varit där gissningsvis de senaste 18-20 åren och det skulle mycket till för att jag skulle missa ETA-Auktionen!

Skall kika lite här på jobbet i veckan och se om inte det finns lite trevliga saker som jag kan skänka dessutom...

//B1N4RY
Användarvisningsbild
sebgus

Inlägg av sebgus »

eqlazer:

När blir nästa sortering?
eqlazer

Inlägg av eqlazer »

Det är Iman du ska tjata på :) Men det blir garanterat nu i helgen, men om det är på lördag eller söndag vet jag tyvärr inte, hugg som sagt tag i Iman.
eqlazer

Inlägg av eqlazer »

Ja, idag gäller det!
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Får tacka för en trevlig auktion, även om jag inte stannade så länge. Men någon får förklara logiken vid insläppet? Först sälja biljetter och släppa in folk i tur och ordning. Sedan när de flesta kommit in och hunnit fram och börjat rota i godiset i komponentbaren stängs denna, och alla får snätt gå och sätta sig. Först 20 minuter efter första utrop öppnas den igen?
:?:

Men annars var det kul, fick med mig bland annat en skilsmässolåda modell tyngre och ett Hitachi V-212 oscilloskop. Och en 5V/20A närdel till det facila priset av noll kronor...
Användarvisningsbild
vfr
EF Sponsor

Inlägg av vfr »

Var du också där, Patrik?

Jaja, synd att man inte känner igen alla härifrån i verkligheten. Fast din nuna har jag ju sett bild på så många ggr så den borde jag känt igen ändå. Fast jag tittade väl inte direkt efter den då du inte skrivit något i tråden tidigare om att du skulle dit.

Skit samma. Trevligt var det iallafall! Mina vänner tyckte att jag kanske borde skänka lite grejor isf att köpa mera. Förstår inte vad dom menar... Jag var där med Lazerboy och några andra. Träffade även Oblivion som jag stött på en gång tidigare i ett annat sammanhang.
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

Det va kul, fast priserna va en aningen höga på instrumenten i år...

Jag va ute efter LF spektrumanalysatorn, fast den slutade på ett digert pris.

Fick iaf med mig 2st 0-15kv 0-30mA agg och ett digitaloscilloskop, samt en bunt rör :) där gjordes det iaf lite fynd.

Jag höll igen lite i år också, köpte bara det jag ansåg mig behöva.
Ville inte släpa hem för mycket skräp :)

Även fast det va väldigt svårt att hålla sig ibland...
peter555

Inlägg av peter555 »

Jaså du var ute efter samma saker som jag tyckte var intressanta. Vad gick 35660A och HV nätaggen för ?
Användarvisningsbild
Oblivion
Kontakt:

Inlägg av Oblivion »

signalanalysatorn tror jag slutade på runt 4k

nätaggen fick jag för runt 100kr st, fast det ena verkar inte fungera märkte jag idag, så det får bli reservdelar till det som funkar

om jag inte kan laga det dvs :)

dyrast på auktionen blev 1,5Ghz spektrumanalysatorn, tror den slutade på över 10k

jag satte en maximal budget på 2k tot för min del på allt jag köpte, många saker slutade på ganska höga pris detta året, bla bänkmultimetrarna som gick för flera hundra kr st

Hålkortsdatorn överraskade mig lite, den slutade på 6k har jag för mig
Skriv svar