Svamp- och äppeltork
gjorde en köttork, en rostfri lådda med dörr(eller ska vara dörr när jaf får tummen ur att montera gångjärnen
) ca 40*40 cm och 60 cm hög
tar in luften på baksidan, går ner mot golvet på låddan och passerar samtidigt värmeelement så man värmer luften lite, går upp genom låddan och ut i toppen, nästan längst upp finns det några pinnar på tvären där man hänger köttet, samt givaren för termostaten
denna är tänkt att jobba i kall lokal vintertid, så man får så stort temperatur diff som möjligt med låg temperatur inne i torken, kollar man moelierdiagrammet så förstår man varför
glömde innan fläkten som blåser in luften sitter det ett luftfilter
en del av konstruktionen är halvavig för att botten skall vara lättstädad, och med låg temperatur. det brukar alltid droppa lite blod

tar in luften på baksidan, går ner mot golvet på låddan och passerar samtidigt värmeelement så man värmer luften lite, går upp genom låddan och ut i toppen, nästan längst upp finns det några pinnar på tvären där man hänger köttet, samt givaren för termostaten
denna är tänkt att jobba i kall lokal vintertid, så man får så stort temperatur diff som möjligt med låg temperatur inne i torken, kollar man moelierdiagrammet så förstår man varför

glömde innan fläkten som blåser in luften sitter det ett luftfilter
en del av konstruktionen är halvavig för att botten skall vara lättstädad, och med låg temperatur. det brukar alltid droppa lite blod
- Mizzarrogh
ska gå , samma djävla tumme som sitter så djup in i arsclet att jag känner den i svalget gör att jag inte får i ordning röken, har en rostfri liten burk ca 40 cm i diameter och 60 cm hög jag hadde tänkt att annvända, har en sådan där lustig vanlig elplatta där det är en 6cm hål i mitten, hadde tänkt fälla in den i botten och mata upp spån via håletså det trillar ut på plattan och gasas, få se om jag får ut den där tummen ur röven , svårt är det, det har bara stått i garaget dom sista fem åren