Skarvdon för flexkabel?
Skarvdon för flexkabel?
Finns det någon typ av skarvdon för flexkabel (30) så att man kan förlänga en befintlig kabel eller är det bara att försöka mixtra ihop??
Får väl gissa sig fram istället denna gång vilket förstås inte garanterar att det blir rätt svar. Det kanske menas en flexkabel av typ som används tex till skärmen hos en bärbar eller till skrivarhuvudet i en skrivaren. Dessa har jag inte direkt sätt något skavdon/kontakt till men det kan man tillverka själv om man får tag på rätta kontakter till dessa då det ju isåfall bara är att sätta ihop två stycken. Men hittar man inte och vill man förlänga så kan man helt enkelt annars bara löda ihop de och kanske klistra någon starkt tejp på baksidan och ev även på framsidan så det håller.
- prototypen
- prototypen
Ja, Stinrew har helt rätt.
Men, maken till besserwisser-svar eller "du får väl förklara så att vi förstår"-attityd har jag inte varit med om på forum tidigare. Om man inte vet vad en flexkabel är så är det väl bara att googla om man är intresserad.
Varför posta inlägg i en fråga man inte vet något om??
Men, maken till besserwisser-svar eller "du får väl förklara så att vi förstår"-attityd har jag inte varit med om på forum tidigare. Om man inte vet vad en flexkabel är så är det väl bara att googla om man är intresserad.
Varför posta inlägg i en fråga man inte vet något om??
- prototypen
Håller med med tanke på inlägg no 2
<Ja, med flexkabel menar jag den som är i typ en skärm eller liknande... alltså en "ren" flexkabel utan kontaktdon. Missade i min iver att skriva "p" efter 30....alltså, ett 30-poligt skarvdon om det nu skulle finnas...>
Flex (kort) som är I en skärm.... möjligen att det skulle vara ett jordplan.
Skulle det inte gå att att skaffa kontakdon och löda ihop 2 st och någon hade länkat till ELFA som har 192 mm långa bitar, 30 poliga.
När jag skriver så brukar jag luta mig tillbaka och läsa igenom mitt inlägg och fundera om det är någon annan som förstår vad jag är ute efter, sedan skickar jag. Kanske lite netikett.
Protte
<Ja, med flexkabel menar jag den som är i typ en skärm eller liknande... alltså en "ren" flexkabel utan kontaktdon. Missade i min iver att skriva "p" efter 30....alltså, ett 30-poligt skarvdon om det nu skulle finnas...>
Flex (kort) som är I en skärm.... möjligen att det skulle vara ett jordplan.
Skulle det inte gå att att skaffa kontakdon och löda ihop 2 st och någon hade länkat till ELFA som har 192 mm långa bitar, 30 poliga.
När jag skriver så brukar jag luta mig tillbaka och läsa igenom mitt inlägg och fundera om det är någon annan som förstår vad jag är ute efter, sedan skickar jag. Kanske lite netikett.
Protte
Ja, det heter ju flexkabel...så varför ska jag luta mig tillbaka och fundera på om man förstår..?? Men, nogtjafsat om detta. Det hela slutar med att jag inte behöver skarva eller förlänga flexkabeln. Men, tack för all hjälp! 
PS. Lite info till er som inte vet vad en flexkabel är, eller: flat flexible cable som det heter internationellt...
http://www.amgab.se/pdf/AMGAB_AXON_FFC_ENG.pdf

PS. Lite info till er som inte vet vad en flexkabel är, eller: flat flexible cable som det heter internationellt...
http://www.amgab.se/pdf/AMGAB_AXON_FFC_ENG.pdf