Ålänningen: Tackar, Jag gör ritningarna i ACAD, sen sparar jag det som .dxf och öppnar i CamBam där jag gör det till 3D och skapar G-koden som jag sedan kör i MACH3 (Gratis version ensålänge, funderar på att köra AMC2 istället)
Uppdatering
Jag hade fortfarande lite problem med Z-axeln, den fungerade perfekt om jag inte spännde slangkläman helt, så det är så jag har kört (den sitter fast ordentligt ändå). Men sen började det gnissla om den... Så jag plockade isär Z-släden två gånger och kollade kullagerna m.m. utan att hitta några fel.. Sen såg jag att gängstången inte va helt parallell med motorn. Så jag började plocka isär det.
Sen kom jag fram till att om jag plockade bort en bricka på de två intre skruvarna som motorn sitter med så får den exakt samma vinkel som gängstången. Kanske inte helt optimalt att ändra vinkeln på motorn istället för gängstången, men nu verkar det fungera riktigt bra

(även med helt spänd slangkläma). Dock kan det fortfarande komma lite gnislande ibland..
Också, får jag väll bidra med mitt försök till namnskylt
Lillasystern ligger nu isärplockad där ute och håller på att målas

. Men jag kom att tänka på en sak, det är vanlig sprejfärg jag använder, hur vattentätt blir det? Tänkte ta 3 lager eller nått sånt.