ECU till en bil

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
knutte

Inlägg av knutte »

Äckligt mekbord :D

Bild

Röra

Bild

Skulle vart gött med en fräsch verkstad med ordning och reda och allt. Men får duga så länge.

Iofs man kanske kunde inreda denna bättre.

Ja det var lite offtopic. Har inte gjort något med motorn idag pga annat och göra. Ska byta oljetråg och sen kolla så att det går lägga i växel. Vid neutralläge kunde jag gasa bilen och samtidigt flyttar sig hastighetmätarnålen upp till drygt 60 km/h. Något som inte tar i alltså.
Användarvisningsbild
knutte

Inlägg av knutte »

Jag fick ner motorn i förrgår och har provkört lite på tomgång. Idag var allt klart för en provtur. Men det blev ett motorras igen. Jag är nog en aggresiv plågare med tändningen och bränslet för just denna motor. Skulle ha tänkt på att mappa om den innan provturen men så gick en vevstake igen.

Nu är projektet avslutat och det finns ingen återvändo och intresse för denna bil längre.

Problemet för mig blir nu att hitta ett annat fritidsintresse :D

Ha det gött!

Ps.. ECUN databoxen sparas självklart med all tillhörig kablage och bredbandslambda för framtida bilobjekt..
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

För en som är uppväxt i fjollträsk så är det j*vligt kul att se alla bilder. Uppskattas mycket! Iom tunnelbanan blev det inte ens moped. :D
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Vad synd :(
Vadå nytt fritidsintresse? Skaffa ny motor/bil istället :)

Men jag förstår dig... men tråkigt.
Skriv svar