Har dragit kablar i fem dagar nu typ och är nu klar med detta! Den startade på första försöket. Har även inhandlat en VRsensor för den gamla vart inga kablar kvar.
Köpte original vr-sensor och varvet blev inte bättre för det. Men men. Det är nog mappningen som återstår skulle jag tro och DWELL-settings misstänker jag.
Rensade ut bränslet från cylindrarna. Eftersom pumpen har gått i några gånger så ville vara säker på att inget bränsle ligger kvar och surar ner motorn.
Startade faktiskt på första försöket. jag är imponerad av mig själv. Trodde inte det skulle gå faktiskt. Men vid närmare eftertanke har jag gått igenom varenda kabel så allt stämmer ju
Liten rolig film Notera skriket i filmen JAA och v-tecknet.
Jag har ännu inte inspekterat motorn men en vevstake har skjutits ut genom blocket och ett kraftigt hål. jag har inte sett det så noga utan min kompis som var med såg något där. Så motorn är skrot. Bilen också.
007sweden skrev:Hm bild på olycksplatsen? (motorn)
Tog inte bilder av platsen direkt men en liten snutt på en underdel av vevstaken. Ska kika på motorn idag och se vad som hänt. Lyfta ut den. Får se om jag stoppar i en annan C20NE bolt on. Känns lite bättre idag. Det var ju bara en motor.
Har hämtat en ny motor idag (ny och ny. begagnad då) så skall se vad jag hinner med imorgon. Ska på jobbintervju också.
Om man nu är så fantastisk man hinner med allt så är tanken att först ta ut den gamla motorn. Sätta den i stativet och inspektera vad som gått fel. Sen fylla på olja i den "nya" motorn och se om den går runt. Är ju inte helt säkert den gör det. Men säljaren sa det iaf. Att den fungerade när man lyfte ur det. Kvitto finns på affären och vi skulle höra med varann hur det gick. Köpte billigt. Ser ut som fan.. Men är nog hel i blocket.
Bild kommer imorgon på motorn för det är för mörkt att ta ett foto nu.