Fråga om Digital- TV
Om vi summerar den info jag fått av er , så behöver jag alltså en
box för varje TV, och även för varje Videoapparat.
4 boxar i mitt fall.
Dessutom måste både videon å boxen till videon programmeras för
att kunna spela in.
Begriper boxen de här koderna som står i TV-tidningen, eller är man tillbaks
till manuell inmatning som man gjorde i videons barndom ?
box för varje TV, och även för varje Videoapparat.
4 boxar i mitt fall.
Dessutom måste både videon å boxen till videon programmeras för
att kunna spela in.
Begriper boxen de här koderna som står i TV-tidningen, eller är man tillbaks
till manuell inmatning som man gjorde i videons barndom ?
Ännu en anledning till att följa ett tips i tidigare inlägg:AndLi skrev:Det är olika från box till box. Jag har inte sett några med showview dock!!
Så det är tillbaka till att knappa manuelt.
Gör en separat enhet, där man knappar in showview-koden och en liten uC gör om det till start- och sluttid och kanal (en helt öppen algoritm som borde vara simpel att implementera i en uC) som i sin tur styr box och video via IR. kan inte tänka mig ngt mycket enkare, dock måste man antagligen implementera någon typ av RTC i uC, men det är en rätt simpel sak.
Xyzzy:
Det är ju jag som blandannat kommit med förslaget med en extern box. Intresset har dock varit total djupfruset.
Jag ifrågasätter dock starkt att showview koden skulle vara en öppen algoritm!! Detta är anledningen till att jag inte föreslog det i mina förslag.
MEN eftersom vi lever i Internet tidsåldern så finns den ju självklart knäckt på nätet Här tex
Den är dock INTE fullt ut knäckt.. Vissa kombinationer kan inte hanteras
Det är ju jag som blandannat kommit med förslaget med en extern box. Intresset har dock varit total djupfruset.

Jag ifrågasätter dock starkt att showview koden skulle vara en öppen algoritm!! Detta är anledningen till att jag inte föreslog det i mina förslag.
MEN eftersom vi lever i Internet tidsåldern så finns den ju självklart knäckt på nätet Här tex
Den är dock INTE fullt ut knäckt.. Vissa kombinationer kan inte hanteras
Jag har en ide på hur man kan lösa detta probelm, men det är nog inte lagligt,
Iden är att man har en centrla låda med ett boxer kort i, Koretet kopieras och sedan så skickas varje kopierad "kort" ut en kanal på en frikvens som din tv tar i mot.
Skulle inte detta gå?
OBS har inte läst tidigar inlägg så någon kan har redan skrivit detta
Iden är att man har en centrla låda med ett boxer kort i, Koretet kopieras och sedan så skickas varje kopierad "kort" ut en kanal på en frikvens som din tv tar i mot.
Skulle inte detta gå?
OBS har inte läst tidigar inlägg så någon kan har redan skrivit detta

-
- Kontakt:
Okay, jag uttryckte mig kanske lite klumpigt, det jag menade var precis som du beskrev, att det finns algoritmer att få fram klockslag och kanal vilket borde vara enkelt att implementera i en uC.AndLi skrev:Jag ifrågasätter dock starkt att showview koden skulle vara en öppen algoritm!! Detta är anledningen till att jag inte föreslog det i mina förslag.