Såja, nu kommer en lite uppdatering. Har satt på framhjulet och med axlar och styre.
Det har blivit rätt bra. Har teståkt den utan motorn, rullar fint, helt ok i stabilitet och så. Inga problem alls som några sa. Det går kanon.
Har även monterat på motorn nu idag, precis inkommen från garaget. Motorn sitter på bra, med 4 skruvar som gör att den går att justera i länged och sidled. Mycket smidigt.
Har även satt på kejdan, och en gaswire. Så var ju så tvungen att testköra den ett varv ute på gatan. Nästan helt trafikfri, grannarna som var ute hurrade på mig iaf, äntligen nåt som funkar haha.
Men, det var vissa saker som måste åtgärdas. Jag måste köpa större bakdrev. det gick som fan i nerförsbacken, men när det lutade lite uppför var det inte samma sak.
Men den kommer gå fort, det säger jag bara nu. Jösses alltså, milda makaroner. Var nog uppe och vände på 30 km/h, på knappt halvgas. Teorin stämmer.
Men i uppförsbacken ville den inte riktigt som jag ville. Segade sig upp och det luktade varm koppling över hela gatan här. Lite väl varm koppling när jag körde upp på infarten sen igen, det rök om den haha.
Så jag ska nu snart bege mig neråt mot tillverkaren av dreven och köpa en modell större. Ett tre modeller större. Nu sitter där ett drev på 32 tänder, ska nog köpa ett närmare 50 tänder eller så. minst. Kommer reducera hastigheten, men jag tror inte det blir några problem ändå, det rör på sig duktigt ändå.
Så här kommer en film om det vill som jag vill, vet man aldrig, på när motorn varvas på "land", har inte bilder på när jag kör. Ensam hemma och på tok för klåfingriga grannar.
http://img532.imageshack.us/my.php?imag ... 845vs1.flv