Jo, jag har funderat på att ta in motorer av detta märke (www.mfacomodrills.com) men pundet är så himla dyrt nu. Det ligger på min önskelista...
Sålänge jag har velat göra detta. ända sedan jag såg filmen, "Älskling jag krymte barnen" så har det funderats varje gång jag klipper gräsmattan hur den bästa lösningen för drivning ser ut.Pejlaren skrev:Inte för att vara nån glädjedödare eller så... Men det lär ta ett tag att klippa gräset med den där pyttekniven..![]()
Vore det inte bättre att autoamtisera en vanlig gräsklippare? Lär ju finnas hur många gammla gräsklippare som helst som man kan bygga av... Fyrhjulsdrift och fyrhjulsstyrning, en motor (eller växel-lösning) för varje sida, backa en sidan och kör den andra framåt för att svänga..
Och jag som funderar på artnr. 32572 eller 32011 från Kjelloco.squiz3r skrev:Hmm.. Om man ska ha ett 12v/4Ah batteripack där kostar det ca. 500 spänn.. Är det så dyrt med NiMh? Jag har ingen lust att lägga ner för mycket pengar på det, köper jag en blyacc blir det mycket billigare för mycket större kapacitet.. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra då..
Mvh