Lite mera fakta......
På ön så finns ingen utdragen nätspänning. Det finns i dagsläget ett 24V system som jag satt ihop därute som laddar ett stort batteripack med hjälp av 8st 50W Solceller och ett vindkraftverk på 400W.........allt detta finns kopplat till en stor intverter som gör att det finns 230V~ när dom är ute på ön....inte annars.
Det finns även ett system som gör att man kan styra saker via GSM'nätet.....slå på värmen och kolla lite temperaturer osv.......allt detta går på 12V.
Önskvärt är att man via ett enkelt sms kommando skall slå på "kamera-systemet" när det används och sedan direkt slå av det.........detta är inget problem då det finns en ledig reläutgång på GSM'styrboxen som redan fungerar där ute.
Nu till kruxet...........hur ser resten av systemet bortanför reläet ut

Hur strömmar man tex video helst utan en PC och gör så att man kommer åt allt via internet........
Strömmar man det till en webserver där man kan kolla på det

Går detta med en mobiltelefon med kamera som man styr via tex AT-kommandon

Är allt detta ens möjligt

Ja jag är inte hundra på hur detta skulle kunna se ut..........jag lovade dock att kika på om det överhuvudtaget går att lösa på ngt smidigt sätt........alla förslag emottages vänligen

Jag tänkte direkt att elektronikforumet är en perfekt plats att släppa en sådanhär fundering på........så kom igen nu tänk till

Mvh,
/Markus