Jag kanske missar något här, men blir inte den konstruktionen väldigt känslig för tryck från från nedre vänstra eller övre högra hörnet, alternativt rotation moturs?
Jag har en liknande konstruktion som ligger och väntar på mer fritid, men jag tänkte sätta lager i alla fyra hörnen, iallafall om man ser den i genomskärning så här.
Hur stabil är den här konstruktionen jämfört med att t.ex. lägga en axel i övre och undre spåren och vinkeljärnet ovanför?
Angående nätagg... Jag behöver ett till kortet som följde med lillsyrran. Jag har pluggat en hel del kring detta under dagarna som vart... Dock har jag en trafo från plottern som lämnar 29V (antagligen 2A) och en ringtrafo som lämnar 2x30V 80VA. Jag kanske har tillgång till en ringtrafo på 24V 200VA oxå.. Vilken är lämpligast för detta ändamål?! Om jag läst rätt tar likriktarbrygga och eventuell spänningsregulator några volt..
Föressten.. när det står 2x30V / 80VA, betyder det 80VA totalt eller får man ut det på bägge utgångarna? altså 2x80VA..
vad är det för laser du använder? hur styr du den? har du "moddat" så att den ökat i styrka? jag har en gammal cd-brännare kan man plocka ur den och göra en sån starkare och hur driver man den i så fall?
/Markus