LaRdA: Kommer rattarna också från Elfa? Art-nr?
Kul att se bilderna på alla grejjer när allt fortfarande ligger i påsarna. Det blir lite julafton-känsla...

Det är faktiskt bara en 5-pol XLR för styrsignalerna, tänkte först köra med koaxialkabel och bnc anslutning men då jag behövde några fler ansutnigar för att styra allt så valde jag XLR.Det skulle visserligen varit tufft med DMX-styrning men ska jag koppla den till någon annan styrning så tror jag att jag kör med fiberanslutnig istället.$tiff skrev:En 7-pol XLR, du ska ha DMX-styrning, eller hur?![]()
Nu är jag inte speciellt påläst inom HF/HC-teori, men har ändå en fundering kring primärspolen.
Att du använder kopparör p.g.a. de stora strömmarna fattar jag, men vad händer med impedansen på denna spole när du börjar switcha med fönster på 50-300 µs? Eller det är fortfarande inte lönt att ta hänsyn till skineffekten här?
Ja den låter ganska bra , så det är inte lämpligt att köra den när man kommer från jobbet mitt i natten om man har planerat att bo kvar i lägenheten (vilket jag tänkt).Henry skrev:Det där ser inte ut som någonting man skulle vilja peta på.Verkar som det lät rätt bra också. Ser bra ut!
Ger inte den där plåt wook grejen på toppen för stor belastning?