viste inte ens att det var ett märke på den. Har en sådan i orange. Men den suger inte alls... Sedan ja just tennsug är lite kruxigt.. Jag köpte en på klasohlsson och den sög verkligen inte så bra, eller jo visst den suger men spottar ut samtidigt

Så man får massa tillbaka på kolven... Men köp såfall någon i alu jag har en jag använder som är i alu, och den är faktist bra. Bara det att man får byta spets på den lite då o då men ja, annars är den bra. Var jag köpte den vet jag inte, eller om det var min pappas..
Och honom kan jag inte fråga om jag inte "ber"
EDIT:
Glenn skrev:Farsan snodde tillbaka sina introvac'ar för några år sen så Jag köpte denna istället:
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=22543707
Har fungerat imponerande bra faktiskt, trots rekyl, men rekyl har ju å andra sidan introvac också, iaf dom jag hade.
Köpte även en extra spets men otroligt nog har den medföljande hållt hur bra som helst.
Ang braid vs tennsug.. varför begränsa sej till det ena ? tennsug för hålmonterat och braid för smd kör jag.. man ska ju använda det verktygen som passar bäst till det man gör.
Det var en sådan jag köpte och den spottade ut det den skulle suga upp samtidigt.. Är väl rekylen som gör det eller något. Men den SUGER otroligt. Så det får bli att modda den såfall
Men annars är det väl bara att ta någon kolv och testa dig fram. Eller modda den så den uppfyller dina krav? Lycka till!