Obelastat ligger spänningarna som det står. De små kondensatorerna är valda enligt datablad. C6, 0.68uF på minus utsida ska dock vara 1.0uF.
Om jag kopplar till motstånd+LED från båda linjer till jord så förändras ej spänning från den positiva men på den negativa hamnar spänningen på -8.03V och den ligger kvar där oavsett hur många LEDs jag kopplar till, hur mycket ström jag tar ut.
Redan innan regleringen är spänningen lite ojämn, jag har både bytt likriktarbrygga samt skiftat anslutningar från transformatorn men problemet har kvarstått.
Jag har 3 stycken av var regulator. Med de positiva så visas alltid samma resultat, de negativa varierar +-10mV men den jag använder nu ger ut lägst. Jag förstår att utspänningen kan variera regulator till regulator men att alla 3 positiva ger exakt samma resultat är det bara en tillfällighet?
En sak jag märkte var att om jag bort den stora elektrolyten på minussidan får jag ut -7.93V belastat. Är det alltför osäkert att köra utan? Om jag sätter den på utsidan så blir det åter -8.03V.
+7.89, -7.93 är det det närmsta jag kan komma? Det ska användas till ett litet slutsteg och jag har iallafall fått för mig att spänningarna måste ha samma värde, fast motpolariserade då.
All hjälp och information om varför vad händer mottages tacksamt.