Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm
Jag var där idag, vilket ös!
Alla halvledare, kontaktdon, switchar mm på lagret kostade 2kr st, imorgon kostar det troligen 1kr om han inte bestämmer sig för att stänga igen den delen efter som intresset har varit lite svagt. Dioder på rulle kostar 3kr/halvmetern.
Jag tror vet faktiskt inte om det kommer att vara öppet nästa helg, tror inte det faktiskt men ni får väl rätta mig om jag har fel.
Det finns en hög med lite gratisgrejer vid dörren för den snåle/fattige, tror det var några trafos och lite 5% motstånd.
Alla halvledare, kontaktdon, switchar mm på lagret kostade 2kr st, imorgon kostar det troligen 1kr om han inte bestämmer sig för att stänga igen den delen efter som intresset har varit lite svagt. Dioder på rulle kostar 3kr/halvmetern.
Jag tror vet faktiskt inte om det kommer att vara öppet nästa helg, tror inte det faktiskt men ni får väl rätta mig om jag har fel.
Det finns en hög med lite gratisgrejer vid dörren för den snåle/fattige, tror det var några trafos och lite 5% motstånd.
-
Hoppas han har öppet. Ska ringa och kolla imorgon.
Den delen har han ju massor med skojjsiga saker i, den får han inte stänga
Men det låter som det var massa saker kvar i rummet med alla trissor, dioder m.m...eller? Och som det var massa saker i den andra delen också
Motstånd och traffosar hade han sist med
Den delen har han ju massor med skojjsiga saker i, den får han inte stänga

Men det låter som det var massa saker kvar i rummet med alla trissor, dioder m.m...eller? Och som det var massa saker i den andra delen också

Motstånd och traffosar hade han sist med

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Man kanske skulle ta sig dit igen och ösa in grejer i en kasse eller två. Om det finns tillräckligt kvar. 
Lite småjobbigt sånt här när man inte riktigt vet vad man vill ha
Bäst att ladda upp med kontanter.
Jag är iaf den med svarta arbetskläder med "FOKI AB" i röda bokstäver på, om nu någon här mot förmodan råkar vara där samtidigt.

Lite småjobbigt sånt här när man inte riktigt vet vad man vill ha

Bäst att ladda upp med kontanter.

Jag är iaf den med svarta arbetskläder med "FOKI AB" i röda bokstäver på, om nu någon här mot förmodan råkar vara där samtidigt.

Just hemkommen från ett besök på labbis och middag med polarna i EBS.
Handlade prylar för totalt 535 pix. Blev en välfylld ryggsäck plus ett sortimentskåp.
Till alla oroliga: Det fins gott om transistorer och dioder kvar i det inre rummet. Jag tror folk är lite fega, köper bara "säkra" saker, men det börjar bli tunt med "säkra" saker kvar, men för den som vågat fins det gott om fynd kvar. Desutom så fins det ett källarlager med gott om komponenter kvar. Så jag tror att det går att göra fynd hela veckan. Nästa vecka är det gratis.
Handlade prylar för totalt 535 pix. Blev en välfylld ryggsäck plus ett sortimentskåp.
Till alla oroliga: Det fins gott om transistorer och dioder kvar i det inre rummet. Jag tror folk är lite fega, köper bara "säkra" saker, men det börjar bli tunt med "säkra" saker kvar, men för den som vågat fins det gott om fynd kvar. Desutom så fins det ett källarlager med gott om komponenter kvar. Så jag tror att det går att göra fynd hela veckan. Nästa vecka är det gratis.
-
Förresten, till alla pic/avr-proggare, det fanns 20mhz-kristaller i en påse, säkert flera hundra! Jag köpte 10, det räcker!
Snart kommer väl dessa grejer att dyka upp på blocket, tradera och i köp/sälj här...vilket liv det kommer bli!
Jag skämtade med dom i affären om att de dumpat surpluselektronikmarknaden i sverige för flera år framöver! :)
Snart kommer väl dessa grejer att dyka upp på blocket, tradera och i köp/sälj här...vilket liv det kommer bli!
Jag skämtade med dom i affären om att de dumpat surpluselektronikmarknaden i sverige för flera år framöver! :)
Nej. Det är särskilt framställda och prissatta sortimentsåp.EEPROMdanne skrev:Tar ni sortimentskåpen som står i det "lilla" rummet med massa komponenter?
Jag köpte ett med soterade små elektrolyter för 25 spänn.
Det fins ett med sorterade dioder också, tror att det kostade 150 eller 200 spänn och ett med säkringar 200 eller 150 (ej samma som dioderna) spänn.
Står på golvet framför/nedanför disken med priset skrivet uppepå.
-
- Illuwatar
- Kontakt:
Har nu varit där två dagar i rad och har garanterat gjort fynd bland halvledarna. En gammal LabbElektronik-katalog från 2005 var till stor hjälp, då jag kunde planera lite i förväg. I dag blev jag 300:- fattigare men kom hem med halvledare värda ett par tusen. Bland annat IGBT-transistorer (kostade 2005 98:- i 10-tal), BurrBrown-OP's, BurrBrown audio-DAC, OP27, diverse Maxim-kretsar, IRF-trissor, någon DSP samt lite annat och udda som slank ner. Allt för 2:-/styck oberoende av tidigare pris. Dessutom blev det lite nostalgiköp med gamla A/D från tiden man byggde samplers till Amigan, några gamla CPU (8086, 6502, 68000). Svarvade IC-socklar gick för tian helröret (fanns inte mycket kvar). Och han lär nog inte ha några MPSA-92 kvar längre...
Det blir garanterat en resa dit igen med ännu mer målinriktning. Dessutom skall jag passa på att fylla på kontaktdonsförrådet.
Det blir garanterat en resa dit igen med ännu mer målinriktning. Dessutom skall jag passa på att fylla på kontaktdonsförrådet.
Peter555: Fick du möjlighet att besöka "labbis"? Om du hunnit vara där och hittat något smått och gott blir jag glad, har du planerat att åka dit så kan ju ovanstående prylar vara något att titta efter också
Känn inget tvång, om du ska dit och orkar bära så får du gärna handla och om du inte orkar så blir ändå tejen glad, så hur du än gör blir någon glad!
Ha en bra dag allihopa!
/PeterH

Känn inget tvång, om du ska dit och orkar bära så får du gärna handla och om du inte orkar så blir ändå tejen glad, så hur du än gör blir någon glad!

Ha en bra dag allihopa!
/PeterH