Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Jag var där idag, vilket ös!
Alla halvledare, kontaktdon, switchar mm på lagret kostade 2kr st, imorgon kostar det troligen 1kr om han inte bestämmer sig för att stänga igen den delen efter som intresset har varit lite svagt. Dioder på rulle kostar 3kr/halvmetern.
Jag tror vet faktiskt inte om det kommer att vara öppet nästa helg, tror inte det faktiskt men ni får väl rätta mig om jag har fel.

Det finns en hög med lite gratisgrejer vid dörren för den snåle/fattige, tror det var några trafos och lite 5% motstånd.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Hoppas han har öppet. Ska ringa och kolla imorgon.

Den delen har han ju massor med skojjsiga saker i, den får han inte stänga :cry:

Men det låter som det var massa saker kvar i rummet med alla trissor, dioder m.m...eller? Och som det var massa saker i den andra delen också :)

Motstånd och traffosar hade han sist med :)
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Man kanske skulle ta sig dit igen och ösa in grejer i en kasse eller två. Om det finns tillräckligt kvar. :D
Lite småjobbigt sånt här när man inte riktigt vet vad man vill ha :P
Bäst att ladda upp med kontanter. :lol:
Jag är iaf den med svarta arbetskläder med "FOKI AB" i röda bokstäver på, om nu någon här mot förmodan råkar vara där samtidigt. ;)
Fransson

Inlägg av Fransson »

Just hemkommen från ett besök på labbis och middag med polarna i EBS.

Handlade prylar för totalt 535 pix. Blev en välfylld ryggsäck plus ett sortimentskåp.

Till alla oroliga: Det fins gott om transistorer och dioder kvar i det inre rummet. Jag tror folk är lite fega, köper bara "säkra" saker, men det börjar bli tunt med "säkra" saker kvar, men för den som vågat fins det gott om fynd kvar. Desutom så fins det ett källarlager med gott om komponenter kvar. Så jag tror att det går att göra fynd hela veckan. Nästa vecka är det gratis.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Tar ni sortimentskåpen som står i det "lilla" rummet med massa komponenter? Trodde man bara fick plocka några grejer ur dem :razz:
I så fall ska jag plocka ett när vi kommer dit :)

Vart är källarlagret? Låter intressant :)

Om de "säljer" (gratis) nästa vecka borde de väl ha öppet i helgen?
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Förresten, till alla pic/avr-proggare, det fanns 20mhz-kristaller i en påse, säkert flera hundra! Jag köpte 10, det räcker!

Snart kommer väl dessa grejer att dyka upp på blocket, tradera och i köp/sälj här...vilket liv det kommer bli!
Jag skämtade med dom i affären om att de dumpat surpluselektronikmarknaden i sverige för flera år framöver! :)
Fransson

Inlägg av Fransson »

EEPROMdanne skrev:Tar ni sortimentskåpen som står i det "lilla" rummet med massa komponenter?
Nej. Det är särskilt framställda och prissatta sortimentsåp.
Jag köpte ett med soterade små elektrolyter för 25 spänn.
Det fins ett med sorterade dioder också, tror att det kostade 150 eller 200 spänn och ett med säkringar 200 eller 150 (ej samma som dioderna) spänn.
Står på golvet framför/nedanför disken med priset skrivet uppepå.
EEPROMdanne

Inlägg av EEPROMdanne »

Såg inga när jag var där iaf.

Det fanns kristaller från 1MHz till ca 20MHz. Köpte ca 40st 16MHz och 20st 4MHz :)

Funderar på att åka dit när det är gratis istället men då försvinner det fort och lär inte finnas så mycket kvar. Men det är ju rätt billigt nu med :)
Användarvisningsbild
jesse

Inlägg av jesse »

ni som är i stockholm - se nu till att lasta ryggsäcken full och sälj på tradera sen så att vi andra kan få del av det goda!
Användarvisningsbild
netrunner

Inlägg av netrunner »

Jag var där idag. Det är ju lite svårt att hitta där inne.

H-brygga vill jag bygga men hittar inga "säkra kort" så att säga, kristaller hittade jag inte annat än mycket konstiga värden över 30MHz och under 1MHz.

Jag ska dit i morgon och fråga lite mer...
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Har nu varit där två dagar i rad och har garanterat gjort fynd bland halvledarna. En gammal LabbElektronik-katalog från 2005 var till stor hjälp, då jag kunde planera lite i förväg. I dag blev jag 300:- fattigare men kom hem med halvledare värda ett par tusen. Bland annat IGBT-transistorer (kostade 2005 98:- i 10-tal), BurrBrown-OP's, BurrBrown audio-DAC, OP27, diverse Maxim-kretsar, IRF-trissor, någon DSP samt lite annat och udda som slank ner. Allt för 2:-/styck oberoende av tidigare pris. Dessutom blev det lite nostalgiköp med gamla A/D från tiden man byggde samplers till Amigan, några gamla CPU (8086, 6502, 68000). Svarvade IC-socklar gick för tian helröret (fanns inte mycket kvar). Och han lär nog inte ha några MPSA-92 kvar längre...

Det blir garanterat en resa dit igen med ännu mer målinriktning. Dessutom skall jag passa på att fylla på kontaktdonsförrådet.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Aargh, jag glömde ta OP27:orna! :)
Jag tror jag träffade dig igår, du hade en utprintad lista och jag var token med laptopen!
Användarvisningsbild
kimmen

Inlägg av kimmen »

Vad fanns det för ena IGBT:s? Och finns det några kvar eller köpte du alla? :P
Användarvisningsbild
PeterH

Inlägg av PeterH »

Peter555: Fick du möjlighet att besöka "labbis"? Om du hunnit vara där och hittat något smått och gott blir jag glad, har du planerat att åka dit så kan ju ovanstående prylar vara något att titta efter också :D

Känn inget tvång, om du ska dit och orkar bära så får du gärna handla och om du inte orkar så blir ändå tejen glad, så hur du än gör blir någon glad! :lol:

Ha en bra dag allihopa!

/PeterH
peter555

Inlägg av peter555 »

Tja.

Jag var förbi, dock hittade jag inte det som du var ute efter till några fantastiska priser. Halvledare finns det gott om men man kan ju inte köpa sånt i blindo. Huvuddelen är passiva prylar men det var du ju inte så sugen på.

Jag köpte några kilo kondensatorer till.
Skriv svar