Ugn V.1,9 till verkstaden (PIC baserad)
- Electricguy
- chrille112
- Electricguy
Jag tycker att aluminium är väldigt smidigt att arbeta med, dock är priset mindre bra.. Kostar ju ett par hundra lappar per kvadrat meter.. Så tipps på billigare matterial tas tacksamt imot
. Gips är väl ganska svårt att arbeta med? Om det är gippsskivor du menar så är det ju svårt då man inte kan skruva eller något i dem.. Förövrigt undrar jag samma som blueint.
Mvh

Mvh
- chrille112
Det funkar fint till skortstenen, men där är det ju inte lika snabba temperaturväxlingar så jag kan inte svara på det.
Min tanke var att man gör en ram av lister som man sedan monterar gips i.
Appropå gips, undra om man kan göra former och gipsa med flytande gips, ungefär som man gör med betong? Vore rätt coolt :9
Min tanke var att man gör en ram av lister som man sedan monterar gips i.
Appropå gips, undra om man kan göra former och gipsa med flytande gips, ungefär som man gör med betong? Vore rätt coolt :9
Man kan ta ett microvågsugn chassi.
Vad är det för metall i dom förresten ..?
Gips går utmärkt att jobba med om man använder 45x45mm reglar och gipsskruvar.
Edit:
Man kan förmodligen riva bort papret från gipsskivan och lösa upp gipset i vatten genom att krossa skivan. Dock får man se upp med ev tillsatser i gipset. Som t.ex. giftiga antimögel medel osv..
Vad är det för metall i dom förresten ..?
Gips går utmärkt att jobba med om man använder 45x45mm reglar och gipsskruvar.
Edit:
Man kan förmodligen riva bort papret från gipsskivan och lösa upp gipset i vatten genom att krossa skivan. Dock får man se upp med ev tillsatser i gipset. Som t.ex. giftiga antimögel medel osv..
Ville bara tipsa om dom här små söta sakerna hos classe:
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=21973307
Känns precis som om dom gjutit in lysdioden i smältlim.
http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=21973307
Känns precis som om dom gjutit in lysdioden i smältlim.

Khaki: Hihi, Den va söt
. Men det är nog special LED's som har sån lins.
"Man kan ta ett microvågsugn chassi."
Mja.. Jag hade nog tänkt mig något lite större. Men annars är det en bra ide, då har man ju plats till en kontrollpanel också
.
"Man kan förmodligen riva bort papret från gipsskivan och lösa upp gipset i vatten"
Eller så finns det ju färdigt gippspulver som bara är att lösa i vatten
.
Mvh

"Man kan ta ett microvågsugn chassi."
Mja.. Jag hade nog tänkt mig något lite större. Men annars är det en bra ide, då har man ju plats till en kontrollpanel också

"Man kan förmodligen riva bort papret från gipsskivan och lösa upp gipset i vatten"
Eller så finns det ju färdigt gippspulver som bara är att lösa i vatten

Mvh