Pedal Power - en praktiskt lösning på ett problem

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Liten uppdatering - en låda är under konstruktion, denna gång utan hjälp av någon CNC. Allt är handjagat med vanliga verktyg och materialet kommer från BauHaus och Classe i Sjön. Allt är byggt för att tåla en del misshandel med tanke på användningsområdet.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Snyggt! :tumupp:

Det ser ut som om du använt vanliga telejack istället för DC-jack, men jag ser förhoppningsvis fel. :)
Användarvisningsbild
Stuggi
Kontakt:

Inlägg av Stuggi »

Jag har funderat på nåt likanade, fast jag tänkte mig en trafo med säg 8 sekundärlindningar och sedan 8 likriktare och spänningsregulatorer. Om man för lindningarna så att man kan få 12 VDC ut efter likriktare och regulator skulle man sedan fiffla med motstånden så att man med en liten vippbrytare skulle kunna välja mellan 9 och 12 volt DC och sedan med en annan kunna switcha mellan centerpositiv eller centernegativ. Sedan skulle även ett par lindningar som ger 24VAC, 18VAC och 12VAC vara bra att ha ifall man hittar några underliga pedaler.

Hur är det i din design, är DC-utgångarna isolerade från varandra (för att undvika jord-loopar (ursäkta den dåliga översättningen från engelska :D))?
Användarvisningsbild
ashsama
Kontakt:

Inlägg av ashsama »

Jättegammal tråd visserligen men svarar ändå :)

Förtenningen är kemisk, tenn upplöst i lite svavelsyrevatten och zinkflourid.
Ger en tennyta på några µm, tillräckligt för att skydda kopparn.

Sen så gör jag inte i garaget...
Jag gör det i källaren ;)
I min elverkstad, med seriös utrustning, där jag skulle starta mina lilla firma som aldrig blev av, men har ju allting kvar så varför inte erbjuda lite hjälp till andra elektronikintresserade....
Skriv svar