En galen tanke slog mig dock idag. Vore rätt kul att göra en egen Myst linking-book! Ett exempel på hur en sådan bok kan se ut: http://www.youtube.com/watch?v=0VP5tswF8Zo. Alltså (i mitt projekt): en bok som innehåller en skärm som spelar upp en video. Tror jag skippar "beam-me-up-scotty"-biten...
Jag har egentligen ingen aning om hur man skulle kunna göra, så jag skriver denna tråd för att få lite vägledning. Vad behövs för att göra detta? Behöver alltså kunna visa video på en skärm, och allt skall byggas in i en bok. Vad för typ av skärm kan jag använda mig av, hur skall jag få denna skärm att visa filmen och var skall filmen lagras? Skulle det vara möjligt att använda en tryckkänslig TFT-skärm (någon av dessa), så att jag kan göra något om man trycker på skärmen?
Mina tidigare erfarenheter inom elektronik sträcker sig bara till 6 månaders hobbypulande med PIC. Lär inte räcka för detta projekt direkt, men jag ser det som ett långsiktigt projekt. Bara det är inte alltför komplicerade saker som krävs så skall det väl gå att lära sig och få det genomfört inom några år iaf

(edit: Ändrade rubriken så den blev lite mer informativ)