Man brukar göra den övre länkarmen kortare än den undre för att kompensera spårviddsförändringen vid fjädring. Cambern blir då mer negativ (ö.k. på hjulet lutar inåt) i ändlägena. Har man räknat rätt kommer däckets kontaktyta att röra sig upp och ner längs en rät linje även om centrum rör sig i en båge runt inre länkarmsinfästningarna.
Den nedre spindelleden bör sitta längre ut än den övre, så att en linje genom lederna sedd framifrån (alltså axeln hjulet svänger runt) träffar hyfsat mitt i kontaktytan.
Gör ett stag bakåt från nedre länkarmen. Då kan du använda kulleder mot ramen. Gärna justerbart så du kan få till lite caster. (En linje genom spindellederna sedd från sidan lutar bakåt som framgaffeln på en cykel.) Det gör att hjulen vill räta upp sig efter sväng. Även om servot gör det åt dig blir det antagligen stabilare rakt-framkörning utan en massa små korrigeringar.
Vet inte hur du har tänkt med styrningen, men jag rekommenderar att sätta styrstagen bakom axeln för Ackermanvinkelns skull. Innerhjulet svänger mer vid en sväng eftersom det rullar längs en mindre radie. Det får man till genom att yttre styrleden ligger på en linje som skär linjen mellan spindellederna och mitten på bakaxeln. Med styrstaget framför axeln kommer alltså yttre styrleden att hamna längre ut än om den var bakom. Och det ser lite trångt ut att få plats med det i fälgen.
Fyrhjulsstyrning ja... Det borde väl bli samma sak i bak då... tror jag...
Det här var svårt utan bilder, men jag orkar bara inte sätta mig med Paint och försöka få till nåt som går att förstå...

Sen ska det väl sägas att jag pratar om riktiga bilar här, som bil- och rallycrossmek. Men det borde bli samma sak i mindre skala.